Ha valaki fél évvel ezelőtt megkérdezte volna, mi lesz az Apple legnagyobb dobása 2025-ben, a válasz szinte biztosan a mesterséges intelligencia lett volna. Esetleg az okosotthonos megoldások. De a játék? Erre kevesen tippeltek volna. Mégis úgy tűnik, az Apple idén épp ezzel szeretne meglepetést okozni - és talán új irányt is szabni.
Az Apple Intelligence - a vállalat AI-fejlesztési ernyőmárkája - eddigi bevezetése inkább lassú és döcögős volt, mint áttörő. A szakma így inkább arra számított, hogy az Apple minden erőforrását ezen szegmens felzárkóztatására fordítja, hogy utolérje a riválisokat. Ehelyett a cég láthatóan egy másik területre, a videojátékokra koncentrál - méghozzá nem is titkoltan.
Noha a mesterséges intelligencia továbbra is napirenden van - a Bloomberg szerint a WWDC-n várhatóan bemutatkozik néhány új AI-funkció -, a fókusz meglepő módon inkább a játékokra tolódik. A jelek szerint az Apple több időt és figyelmet szán a gamingre, mint valaha egyetlen eseményen. Új Games alkalmazás, a Vision Pro számára bevezetett térbeli vezérlés, valamint a Sneaky Sasquatch játék fejlesztőstúdiójának felvásárlása is ezt az irányt jelzi.
Az Apple régóta kacérkodik a videojátékokkal. Az iPod touch és az iPad mini éveken át "tökéletes mobil gaming eszközként" szerepelt a reklámokban. Az utóbbi években pedig a MacBook Pro modellek kaptak egyre látványosabb játéktechnikai bemutatókat. Ezek azonban sokszor inkább technikai demonstrációknak tűntek, mint valódi áttöréseknek a játékpiacon.
Most azonban a kép más. A WWDC 2025 előestéjén egyre többen beszélnek komolyan az Apple játékpiaci stratégiájáról. Az irány ezúttal egységesebbnek tűnik, a termékpalettán átívelő vízióval. És persze ott van a pénzügyi motiváció is: a videojáték-ipar több bevételt termel, mint az egész filmes és zenei piac együttvéve. Hogy az Apple valóban hosszú távra tervez, vagy csupán figyelemelterelésről van szó a mesterséges intelligencia gyengeségei miatt - az hétfőn kiderül. Egy biztos: ez egy merész lépés.