Május 12-én csendben lecserélte a Google a logóként használt ikonikus "G" betűjét, amely eddig négy élénk színblokkból állt össze, most viszont egy fokozatos színátmenetet kapott - vette észre a USA Today. A változás elsőként az iOS-es Google Search app ikonján jelent meg, majd az Android 16.18-as (béta) frissítésében is feltűnt - más felületeken, mint például a kereső kezdőlapja vagy a többi Google-alkalmazás ikonja, egyelőre nem látható.
A cég egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy a frissítés a teljes arculatra kiterjed-e, vagy csupán egy alkalmazáskísérlet része. A változtatás időzítése azonban árulkodó: alig egy héttel a Google I/O 2025 fejlesztői konferencia előtt érkezett, ami hagyományosan a nagy bejelentések platformja.
Az eddig használt színes "G" 2015 szeptemberében debütált, amikor a Google teljes arculatfrissítést hajtott végre. Akkor a klasszikus "g" betűt egy színes, modern logóra cserélte, amely a Product Sans betűtípussal készült. A cél az volt, hogy a cég vizuális identitása tükrözze a sokféle eszközön és bemeneti módszeren átívelő digitális jelenlétet.
A mostani, finom átmenetes változat ennek az örökségnek az újraértelmezés: nem radikális szakítás a múlttal, inkább egy vizuális árnyalatnyi finomhangolás - és egy új korszak halk nyitánya. A Google logófejlődése mindig is a technológiai változások és a dizájn közötti egyensúlyt kereste. Ez a frissítés is ezt a hagyományt folytatja, és épp csak annyit változtat, hogy észrevegyük.