Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezetője, aki a PS4-generáció nagy részében irányította a Sony játékos részlegét, úgy véli, hogy a konzolok és videojátékok technológiai fejlődése gyakorlatilag elérte a csúcsát. Szerinte a felhasználók többsége nem érzékeli a különbséget például a 90 és a 120 képkocka/másodperc között, így az efféle újítások nem jelentenek valódi előrelépést.
Layden megjegyzésének lényege, hogy az új konzolgenerációk közötti ugrás egyre kevésbé látványos. Míg a 2D-ről 3D-re váltás forradalmi volt, vagy az Xbox 360 bevezetése komoly előrelépést hozott a HD-grafikában és az online játékban, addig a PS5 és az Xbox Series X|S inkább csak apróbb fejlesztéseket nyújt. Az iparági veterán szerint ezért a gyártóknak inkább az ár és az elérhetőség javítására kellene koncentrálniuk, nem pedig szinte láthatatlan technológiai ugrásokra.
"Legyen egyszerűbb és olcsóbb"
- fogalmazott Layden, hozzátéve, hogy szerinte több hardvergyártót kellene bevonni a piacra a verseny növelése érdekében.
A korábbi vezető egyben kiemelte a közepes költségvetésű, úgynevezett AA-játékok jelentőségét is, példaként a Clair Obscur: Expedition 33-at említve. Úgy látja, ezek a címek nagyobb változatosságot hoznak egy olyan korszakban, amikor a fejlesztők belefáradtak az ismétlődő formulákba, és a nagy stúdiók fenntarthatatlanul túlburjánzanak.