A Razer nemrég bejelentette, hogy Szingapúrban megnyitotta első mesterséges intelligencia fejlesztőközpontját, amelyben 150 AI mérnöki pozíciót hirdet meg. A vállalat célja, hogy a játékfejlesztőket olyan eszközökkel lássa el, amelyek segítségével még immerszívebb, intelligensebb és hatékonyabb játékélményeket hozhatnak létre.
A piaci előrejelzések szerint a videójáték-ipar 2033-ra közel 400 milliárd dollárosra nőhet, ebből az "AI gaming" szegmens 28 milliárdot tehet ki. Ebbe a kategóriába a játékmenet-optimalizáció, a fejlesztési és tervezési eszközök, valamint egyéb AI-megoldások tartoznak.
A három központ eltérő fókuszterületeket kap:
- Szingapúr: a következő generációs AI játéktechnológiák fejlesztése és regionális innovációs bázis kiépítése.
- Európa: a WYVRN ökoszisztéma fejlesztése, amely magában foglalja a Razer AI-eszközeit, haptikus visszajelzéseket, Chroma RGB-t és THX Spatial Audio-t. A tervek között szerepel játékosoknak nyújtott tanácsadás, nyelvi támogatás, e-sport edzés és hardveroptimalizáció.
- USA: az előző központok alapjaira építve regionális innováció és tehetséggondozás.
A Razer AI-eszközei nemcsak játékosoknak készülnek: a QA Copilot például automatikus hibafelismerést és jelentéskészítést kínál a fejlesztőknek. Bár a vállalat későn csatlakozott az AI-versenybe, a központok létrehozása és a toborzás komoly lépés a felzárkózás felé, különösen olyan versenytársak mellett, mint az Nvidia, a Microsoft vagy a Google.
Ez a projekt kulcsfontosságú lehet, ha a Razer szeretne részesedni a 28 milliárd dollárosra becsült AI-játékpiacból a következő évtizedben.