Augusztus 7-én Lin Tao, a Sony pénzügyi igazgatója hivatalosan is reagált az Xperia-széria jövőjét érintő kérdésekre egy pénzügyi tájékoztatón. A japánul elhangzott nyilatkozata így kezdődik:
"Elnézést kérünk a felhasználóinknak okozott kellemetlenségért"
Ez egyértelmű utalás volt az Xperia 1 VII modellt érintő végzetes leállási hibára, amely visszahíváshoz vezetett Japánban. Ennek ellenére Lin Tao hangsúlyozta: az Xperia továbbra is "rendkívül fontos üzletág a számunkra", mivel a kommunikációs technológia a Sony egyik alapkompetenciája.
A valóság azonban kevésbé biztató: az Xperia piaci részesedése Japánban drasztikusan csökkent, 2024-re már nem fért be az öt legnagyobb gyártó közé. A Sony prémium áraival - akár 200 000 jenbe (kb. 300 ezer forintba) is kerülhet az Xperia 1 VII - nehezen tud versenyezni az ár-érték arányban erősebb konkurenciával, mint a Sharp, a Xiaomi, az OPPO vagy a Google Pixel. A középkategóriás modellek nem elég meggyőzőek, a marketing erőtlen, a célközönség pedig túlságosan szűk. Ez súlyosan korlátozza a márka mozgásterét.
A Sony mégis kitart az innováció mellett: az Xperia 1 VII fejlett optikával, prémium hangzással és csúcskategóriás hardverrel érkezett, bár sokak szerint valójában középkategóriás eszközökért kérnek csúcskategóriás árat. A rajongók ennek ellenére örülnek, hogy a márka nem tűnik el: online közösségekben megkönnyebbülést váltott ki a bejelentés, miszerint a Sony "továbbviszi az Xperia-szériát". Az igazi kihívás azonban még hátravan: ha a Sony valóban újra akarja építeni az Xperiát, akkor nemcsak az árakat, hanem a szoftveres élményt és a szélesebb közönség megszólítását is újra kell gondolnia.