Hirdetés

A Valve lehet a VR játékok utolsó reménye



|

A Meta háttérbe szorítja a VR játékokat, de a Deckard headset új korszakot hozhat.

Hirdetés

A virtuális valóság régóta ígéri a jövő játékélményét, de 2025-re a lelkesedés megkopott. A Meta, a piacvezető fokozatosan hátat fordít a játékos közönségnek, miközben a metaverzum és az AI kapja a figyelmet. A VR játékosok azonban nem adták fel, és a legnagyobb reményük most a Valve, amely már korábban is megmutatta, hogy képes forradalmasítani egy teljes piacot, elég csak a Steam Deck sikerére gondolni.

A VR játékpiac jelenlegi gondjainak egyik fő oka a Meta prioritásainak eltolódása. A cég hardverei (különösen az Oculus Quest sorozat) valóban piacvezetők lettek, de az utóbbi években a fejlesztők egyre hangosabban panaszkodnak arra, hogy Meta nem kínál megbízható, játékosbarát platformot. A Meta saját Horizon Worlds projektjei dominálják az áruház keresési találatait, miközben a független fejlesztők játékai háttérbe szorulnak. A VR már nem tűnik elsődleges célpontnak a vállalat számára, ami egyes fejlesztők szerint "önbeteljesítő jóslatként" rombolja a piacot.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy alternatívák alig vannak. Az Apple Vision Pro túl drága és a játékosokat nem célozza. A Microsoft és a Google próbálkozásai szinte nyomtalanul eltűntek. A VR játékosok azonban emlékeznek arra, mit tett a Valve a Half-Life: Alyx révén, és a remény most a titokzatos Project Deckard nevű headset felé fordul.

Hirdetés

A Deckard pletykák szerint egy új, önállóan is működő VR headset lesz, amely nem igényel számítógépes kapcsolatot, de ha kell, képes rá. A Steam és a SteamVR ökoszisztéma mögötti támogatás pedig hatalmas előny: a fejlesztők jól ismert és megbízható platformon értékesíthetik játékaikat. A Steam Deck tapasztalatai alapján a Valve képes olyan terméket létrehozni, amit a játékosok valóban akarnak, nem egy technológiai kísérletet, hanem működő megoldást.

Ha a Valve tényleg piacra dobja a Deckardot 2025 végén, az új életet lehelhet a VR játékpiacba. Egy jól átgondolt, játékosközpontú, magas minőségű headset nemcsak hardveresen lehet előrelépés, de új játékok hullámát is elindíthatja, pont úgy, ahogy a Steam Deck új lendületet adott a kézikonzol-piacnak.

Sokan még mindig szkeptikusak a VR-rel kapcsolatban, és ez érthető is: a kényelmetlenség, az ár, és a metaverzumos túlzások elriasztják a tömegeket. De a VR játék, ha jól csinálják, különleges és felejthetetlen élményt nyújt. Beat Sabert játszani például semmi máshoz nem hasonlítható.

A VR-játék nem halt még ki, csak egy olyan szereplőre van szüksége, aki komolyan veszi. A Valve lehet ez a szereplő. Már egyszer megmutatták, mire képesek. Ideje, hogy újra megtegyék.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.