Nem titok, hogy a redmondiak konzolfronton egyszerre több vasat tartanak a tűzben: egyfelől készül az Xbox Series X utódja, amely a PlayStation 6-tal fog megmérkőzni a játékosok kegyeiért, másfelől pedig egy kézi konzolon is dolgoznak a háttérben. Pontosabban csak dolgoztak, mert a Windows Central értesülései szerint az a döntés született, hogy a hardver fejlesztését jegelik, ehelyett inkább a Windows 11 teljesítményén és a felhasználói élményen próbálnak javítani.
Ne feledjük, a Microsoft operációs rendszere nemrég csúnyán kikapott a Valve-féle SteamOS-től, és a gyenge szereplése azzal fenyeget, hogy a Windows 11 újabb és újabb szeleteket veszít a kézi konzolok piacának tortájából.
Mint azt a Windows Central megjegyzi, a redmondiak nem mondtak le teljesen a saját tervezésű, fejlesztésű Xbox kézi konzolról, ám a szemükben átmenetileg az operációs rendszer optimalizálása élvez elsőbbséget. Már csak azért sem árt rendbe szedniük a Windows 11-et, mert ezzel az operációs rendszerrel érkezik majd a ROG Ally Xbox-márkájú inkarnációja az ASUS-tól.
Közben a felhőalapú játékfronton is zajlik az élet. A redmondi központban már tesztelik az új generációs Xbox Cloud rendszert, amellyel a cél az, hogy utolérjék - vagy legalább megközelítsék - az NVIDIA GeForce Now sebességét és megbízhatóságát.