Egy németországi látogatás során a The Verge egyik szerzője arra lett figyelmes, hogy valami nem stimmel egy TikTokon futó Vodafone-hirdetés kapcsán. A videóban ugyanis egy mesterséges intelligenciával generált női alak mutatta be a szolgáltató ajánlatát. A videón több apró jel is árulkodott a szereplő valódiságáról: a haj mozgása természetellenes volt, az arcon lévő anyajegyek eltűntek, és a mimika enyhe "uncanny valley" hatást keltett. A Vodafone a videó alatti hozzászólásokban meg is erősítette, hogy a reklám egy mesterséges intelligenciával létrehozott figurát alkalmaz.
@vodafonedeutschland Jetzt Internet mit bis zu 1000 Mbit/s im Download für Dein Zuhause.
♬ Originalton - vodafone_de
A vállalat magyarázata szerint különböző reklámstílusokat tesztelnek, és ezúttal az MI-alapú megoldásra esett a választás. Egy másik kommentben a cég hozzátette, hogy az "AI napjainkra a mindennapok részévé vált, ezért a reklámokban is próbálkoznak vele". Bár a figyelmet valóban sikerült megragadniuk, sok néző éppen a furcsaságok miatt állt meg a hirdetésnél.
Nem ez az első alkalom, hogy a Vodafone generatív AI-t használ reklámjaiban: tavaly például egy teljes egészében mesterséges intelligenciával előállított reklámfilmet tett közzé. Az AI által létrehozott "influenszerek" világszerte egyre népszerűbbek, a New York Times beszámolója szerint többek között olyan virtuális személyiségek, mint Lil' Miquela már olyan márkák kampányaiban is szerepeltek, mint a Calvin Klein, a Prada vagy a BMW.