Hirdetés

AI-generált nők szerepelnek a világ egyik legnagyobb divatmagazinjában



|

Modellek, fotósok és más foglalkozások is veszélybe kerülhetnek, ha ez a tendencia folytatódik.

Hirdetés

Az amerikai Vogue magazinban nemrég megjelent egy divatkampány, amelyben nem hús-vér modellek, hanem mesterséges intelligencia által generált figurák szerepelnek. A korábban kizárólag kifinomult stílusáról és szigorú szerkesztői elveiről ismert magazin történetében ez jelentős fordulat, különösen annak fényében, hogy egykor még az is ritkaságszámba ment, ha influenszerek vagy reality-sztárok kerültek a lapba. Most azonban a Guess márka nyári kampánya révén már AI-modellek is helyet kaptak az oldalakon.

A kampány mögött álló Seraphinne Vallora két alapítója, Valentina Gonzalez és Andreea Petrescu elmondása szerint a Guess az Instagramon kereste meg őket a projekttel kapcsolatban. Tíz különböző karaktert terveztek, ezek közül egy barna hajú és egy szőke női modellt választottak ki és fejlesztettek tovább. A képek végül a Vogue felületein is megjelentek, bár a szerkesztőség hangsúlyozta: ez egy fizetett reklám volt, nem szerkesztői tartalom.

Hirdetés

A divatipar néhány szereplője élesen bírálta a döntést. Felicity Hayward plus size-modell szerint az AI-modellek beemelése egyszerűen "lusta és olcsó" megoldás, amivel a márka inkább figyelmet akart generálni, mint valódi értéket közvetíteni. Egy étkezési zavarokkal foglalkozó szervezet vezetője pedig arra figyelmeztetett, hogy az irreálisan tökéletes testképek károsan befolyásolhatják a fiatalok önértékelését, és növelhetik az étkezési rendellenességek kockázatát.

A Seraphinne Vallora ugyanakkor visszautasítja a vádakat, miszerint veszélyeztetnék a valódi modellek munkáját. Állításuk szerint az általuk kínált technológia kiegészítő jellegű, sőt, új munkahelyeket is teremt. Ugyanakkor saját weboldalukon azt is kiemelik: az AI-modellek alkalmazása jelentős költségmegtakarítást jelent, hiszen nem igényel fotóst, sminkest, helyszínt vagy magukat a modelleket sem. Ez a kettősség újabb vitát indíthat el arról, vajon hová tart a divatipar, ha az emberi szépséget a digitális tökéletesség váltja fel.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.