Látszólag minden a legnagyobb rendben az Amazonnál, a 2025-ös harmadik negyedévben 180,2 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami 13%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az Amazon Web Services különösen erős negyedévet zárt, 33 milliárd dolláros bevétellel, ami 20%-os éves növekedést jelent.
Mindez még furcsábbá teszi, hogy a vállalat alig néhány nappal korábban bejelentette, hogy több mint 14 ezer irodai dolgozót bocsát el, és a jelek szerint további leépítések is várhatók. A befektetők kérdéseire válaszolva Andy Jassy vezérigazgató próbálta eloszlatni a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kételyeket, szerinte a döntés nem pénzügyi megfontolásból született, sem pedig közvetlenül AI az oka.
"Az, amit néhány napja bejelentettünk, nem igazán anyagi kérdés volt, és még csak nem is az AI miatt történt - legalábbis egyelőre nem. Ez kultúra kérdése"
- mondta Jassy az eredménybeszámoló során. Elmondása szerint az Amazon az utóbbi években túl gyorsan nőtt, ami túl sok szervezeti réteget és bürokráciát eredményezett. Ez lassította a döntéshozatalt és csökkentette a dolgozók önállóságát. A cél most az, hogy a cég újra "a világ legnagyobb startupjaként" működjön, gyorsabban és rugalmasabban.
Érdekes módon a dolgozóknak küldött belső levél már nyíltan hivatkozik az AI forradalomra.
"A mesterséges intelligencia az Internet óta a legmeghatározóbb technológia, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy soha nem látott tempóban innováljanak. Ahhoz, hogy lépést tartsunk ezzel a sebességgel, karcsúbb szervezetre van szükségünk - kevesebb réteggel, több önállósággal."
- írta ebben Beth Galetti, az Amazon emberi erőforrásokért felelős alelnöke.
A The New York Times szerint az Amazon automatizálási részlege arra számít, hogy 2027-re több mint 160 ezer amerikai munkahely létrehozását kerülheti el a robotizáció miatt. A vállalat hosszú távú célja, hogy műveleteinek 75%-át automatizálja.
 
								 
                