Az Amazon belső dokumentumai szerint a cég 2033-ig akár 600 ezer amerikai munkavállalót is kiválthat robotokkal, miközben a termékértékesítés mennyiségét megduplázná. A kiszivárgott tervek alapján a vállalat a működésének mintegy 75 százalékát automatizálná, amivel 2027-ig 160 ezer új pozíció megnyitását kerülhetné el. A The New York Times szerint mindez termékenként átlagosan 30 cent költségcsökkenést jelentene, vagyis 2025 és 2027 között mintegy 12,6 milliárd dolláros megtakarítást.
A dokumentumok szerint a vállalat komoly kommunikációs stratégiát is készített a várható társadalmi ellenállás kezelésére. Az Amazon szóvivői a nyilvánosság felé előszeretettel kerülnék az "automatizálás" vagy "mesterséges intelligencia" kifejezéseket, helyette a "fejlett technológia" vagy a "cobot" (emberrel együttműködő robot) szavakat használnák, hogy barátságosabb fényt vessenek a fejlesztésekre. A cég állítólag közösségi projekteken való részvétellel is igyekszik ellensúlyozni a negatív hatást, és megőrizni a "jó vállalati polgár" imázsát.
Az Amazon a kiszivárgott információkra reagálva közölte, hogy a dokumentumok hiányosak, nem tükrözik a teljes toborzási stratégiát, és nem utasították a vezetőket bizonyos kifejezések kerülésére. A vállalat szerint továbbra is folytatja a munkahelyteremtést, noha elismeri, hogy a robotika kulcsszerepet játszik a jövőbeli működés hatékonyságának növelésében.
Daron Acemoglu, a tavalyi közgazdasági Nobel-díj nyertese szerint viszont az Amazonnak minden eddiginél nagyobb érdeke fűződik a teljes automatizálás megvalósításához, és ha ez sikerül, a vállalat az Egyesült Államok egyik legnagyobb munkaadójaként "nettó munkahelyrombolóvá" válhat. Ha az Amazon profitábilisan tudja bevezetni az automatizálást, Acemoglu szerint a modell gyorsan átterjedhet más vállalatokra is - elindítva ezzel egy olyan folyamatot, amely gyökeresen alakíthatja át a munkaerőpiacot.