Hirdetés

Az EU vizsgálja, hogy szigorúbb szabályokat kell-e kapnia az Apple Térképeknek és az Apple Adsnek



|

A cupertinóiak természetesen ellenzik a szigorítást, szerintük semmi sem indokolja.

Hirdetés

Újabb vizsgálatot indít az Európai Unió versenyjogi hatósága annak eldöntésére, hogy az Apple hirdetési rendszere és térképszolgáltatása is megkapja-e a digitális piacokat szabályozó törvény legszigorúbb minősítését. A cég két platformja elérte a DMA által meghatározott küszöbértékeket, ám a vállalat ragaszkodik hozzá, hogy az Apple Ads és a Maps távolról sem rendelkezik akkora befolyással, mint amekkorát a törvény a kapuőrök esetében feltételez. A helyzet nem új a cupertinóiak számára: két éve már az App Store, az iOS és a Safari is felkerült a kiemelten szabályozott szolgáltatások listájára.

Mostanra már mind az Apple Ads, mind a Térképek teljesíti a DMA két fontos kritériumát, vagyis a 45 millió havi aktív felhasználót és a 75 milliárd eurós piaci kapitalizációt. Ezek a mutatók önmagukban kapuőri státuszt eredményezhetnek, ami egy hosszú listányi kötelezettséggel és tiltással járna, a cégeknek pedig fél évük lenne alkalmazkodni. A most induló eljárás 45 munkanapig tart, ez alatt a Bizottság dönti el, hogy valóban szükséges-e a két újabb szolgáltatásra kiterjeszteni a szigorú szabályozást.

Hirdetés

Az Apple már benyújtotta hivatalos ellenérveit, amelyek szerint a hirdetési üzletága messze a piac peremén mozog. A vállalat arra hivatkozik, hogy az Apple Ads részesedése elenyésző a Google, a Meta, a Microsoft, a TikTok és az X által uralt online reklámpiacon, és nem használ fel más Apple-szolgáltatásokból vagy külső platformokról származó adatot annak működtetéséhez. A cég szerint a Térképek esetében még egyértelműbb a helyzet: az EU-n belüli használata minimális a Google Térképekhez vagy a Waze-hez képest, és hiányoznak belőle azok a közvetítő funkciók, amelyek egyáltalán kapuőrré tehetnék, hiszen nem kapcsol össze üzleti felhasználókat és fogyasztókat olyan módon, mint nagy riválisai.

A Bizottság döntése akár hónapokra is beláthatatlan következményekkel járhat az Apple ökoszisztémájára nézve, ám a vállalat most is azt hangsúlyozza, hogy a két szolgáltatás nem bír akkora súllyal, amely indokolná a DMA legkeményebb előírásainak kiterjesztését. Hamarosan kiderül, hogy Brüsszelben osztják-e ezt a véleményt.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.