Mark Gurman legújabb Power On hírlevele szerint az Apple tovább bővíti reklámstratégiáját az iOS-en belül, és a következő célpont a térképes alkalmazásuk, az Apple Maps lehet. A vállalat állítólag azon dolgozik, hogy a szolgáltatáson belül is megjelenjenek fizetett hirdetések - például éttermek és vállalkozások számára, akik pénzért cserébe kiemelt helyet kaphatnak a keresési találatok között.
A rendszer hasonlóan működne, mint az App Store-ban már régóta futó Search Ads, ahol az alkalmazásfejlesztők fizethetnek azért, hogy appjuk a keresési találatok tetején, "szponzorált" formában jelenjen meg. A különbség az lesz, hogy az Apple a hírek szerint mesterséges intelligenciát is bevet, hogy a hirdetések relevánsabbak és hasznosabbak legyenek a felhasználók számára. A cél, hogy a megjelenített találatok ne csak reklámok legyenek, hanem valóban illeszkedjenek a felhasználó aktuális kereséseihez, például a közelben található éttermek vagy boltok ajánlásai között.
Gurman szerint az Apple úgy pozicionálja a kezdeményezést, hogy az jobb és kevésbé tolakodó élményt nyújt majd, mint a Google vagy más térképszolgáltatók hirdetési megoldásai. Ugyanakkor ez nyilván sokunknál fogja kiverni a biztosítékot, hiszen az Apple eddig az adatvédelemre és a reklámmentes felhasználói élményre építette imázsát.
Az Apple az utóbbi években egyre nyíltabban fordul a hirdetések felé, különösen az App Store és a News alkalmazásokban. A térképekbe integrált reklámok egy újabb olyan lépés, amivel a cég növeli szolgáltatási bevételeit, de közben elveszt magából valamit, ami eredetileg egy komoly indok volt az ökoszisztémája mellett.
Ha a projekt zöld utat kap, az Apple Maps hamarosan nemcsak navigációs eszközként, hanem célzott hirdetési platformként is funkcionálhat. Ha valóban így lesz, akkor arról bizonyára nemsokára az Apple is beszámol majd, addig érdemes pletykaként kezelni a dolgot.