Az Apple közleménye szerint elképzelhető, hogy kénytelen lesz kikapcsolni az App Tracking Transparency (ATT) nevű adatvédelmi funkcióját Európában az "intenzív lobbi-nyomás" miatt. A vállalat a Német Sajtóügynökségnek nyilatkozva elmondta, hogy Németországban, Olaszországban és más európai országokban olyan szabályozási törekvések zajlanak, amelyek megakadályozhatják a funkció további működését - ez pedig az Apple szerint a fogyasztók adatvédelmét veszélyeztetné.
Az ATT-t 2021 májusában vezette be az Apple, hogy a felhasználók dönthessenek arról, engedélyezik-e az alkalmazások számára, hogy más cégek appjain és weboldalain keresztül kövessék őket reklámcélból. A funkció bevezetése után a keresztalkalmazásos követés drámaian visszaesett - egy amerikai tanulmány például 54,7%-os csökkenést mutatott. Bár a lépés átmenetileg visszavetette az online hirdetési piacot, több nagyvállalat, köztük a Meta, állítólag megoldásokat talált a korlátozások kijátszására.
A németek ugyanakkor idén előzetes értékelésükben arra a következtetésre jutottak, hogy az ATT versenyellenes lehet, mivel az Apple állítólag nem alkalmazza ugyanezeket a szabályokat a saját szolgáltatásaira. Franciaországban már bírságot is kiszabtak a cégre. Az Apple visszautasítja a vádakat, és hangsúlyozza, hogy saját alkalmazásaira szigorúbb adatvédelmi normákat alkalmaz, mint bármely más fejlesztőre. A vállalat szerint a mostani vita valójában egy a reklámipar érdekeit a fogyasztók adatainak védelme elé helyező lobbiharc.