Hirdetés

Mégsem tiltja be az Európai Unió a belső égésű motorokat 2035-től



|

Az EU úgy döntött, hogy enyhít a tilalmon, hogy segítse az egyébként sem könnyű helyzetben lévő autóipart.

Hirdetés

Az Európai Unió enyhítette a 2035-től életbe lépő, új benzines és dízelüzemű autók forgalomba hozatalára vonatkozó tilalmat. Az intézkedés célja, hogy mentőövet dobjon az európai autóiparnak, amelyet az utóbbi időben egyre erősebb verseny és technológiai nyomás sújt, különösen a kínai elektromosautó-gyártókkal szemben.

A módosított javaslat értelmében az autógyártóknak 2035-től már nem nullára kell csökkenteniük a kibocsátást, hanem 90 százalékkal kell visszafogniuk a 2021-es szinthez képest. Ez azt jelenti, hogy a belső égésű motorral szerelt járművek - korlátozott formában - továbbra is gyárthatók és értékesíthetők lesznek az Európai Unióban.

Stéphane Séjourné, az unió iparpolitikáért felelős biztosa szerint az új szabályozás "pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést" képvisel, amely "életmentő lehet az európai autóipar számára".

Séjourné hangsúlyozta, hogy az EU hosszú távú klímapolitikai céljai nem változnak, de szükség van alkalmazkodásra, ha a kontinens nem akarja elveszíteni technológiai és gazdasági versenyképességét.

Hirdetés

Az Európai Bizottság ezen felül úgynevezett "szuperkrediteket" is bevezetne az EU-ban gyártott, 4,2 méternél rövidebb, kedvező árú elektromos autók számára. Ezek eladásait 1,3-as szorzóval számítanák be a kibocsátási célok teljesítésébe, vagyis az ilyen modellek gyártása aránytalanul nagyobb előnyt jelentene a vállalatok számára.

Hirdetés

A csomag részeként enyhítenék a kisteherautókra vonatkozó 2030-as kibocsátási célt is, az eddigi 50 százalék helyett 40 százalékra csökkentve az elvárt mérséklést. A tehergépjármű-gyártók számára pedig további időt adnának a 2030-as céljaik elérésére.

Az elektromos járművek iránti kereslet ösztönzésére az EU új vállalati zöldflotta-követelményt is bevezetne: a cégek által vásárolt új járművek legalább 30 százalékának zéró vagy alacsony kibocsátásúnak kell lennie. Ez az arány országonként eltérő lesz - a tehetősebb tagállamokban magasabb elvárásokkal.

Az unió ezen felül 1,5 milliárd eurónyi kamatmentes hitelt biztosítana az európai akkumulátorgyártók számára, hogy elősegítse a hazai technológiai kapacitások bővítését, és csökkentse az ázsiai beszállítóktól való függést.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.