Az AMD legújabb FidelitySDK-frissítésében az FSR 4 felskálázási technológia és az FSR 3.1.5 képkockagenerálás támogatása jelent meg, ám a cég egy óvatlan lépéssel sokkal többet mutatott a világnak a tervezettnél. A GPU-gyártó ugyanis véletlenül nyilvánossá tette az FSR 4 teljes forráskódját GitHubon, mielőtt gyorsan eltávolította volna. A média és a felhasználók azonban hamar lementették a bizonyítékokat, köztük a Videocardz is, amely részletesen beszámolt a szivárgásról.
A fájlokból kiderült, hogy az AMD kétféle verzión is dolgozott: az egyik FP8, a másik int8 számformátumra épül. Ez utóbbi azért érdekes, mert arra utal, hogy a vállalat megpróbálta szélesebb körben kompatibilissé tenni az új generációs felskálázót, és nem kizárólag az RDNA 4 kártyákra korlátozta volna a működését. Az int8 formátum használata logikusan az idősebb GPU-k, például az RDNA 3 sorozat felé nyithatja meg az utat.
Az viszont továbbra sem ismert, mennyire előrehaladott az int8-alapú FSR 4 fejlesztése, és hogy valóban piacra kerülhet-e. Ha a megoldás készen állt volna, az AMD minden bizonnyal hivatalosan is bejelentette volna, így egyelőre kérdéses, hogy a felhasználók profitálhatnak-e belőle a közeljövőben.
A kiszivárgott forráskód tehát nem csak egy technikai érdekességet jelent, hanem új reményt is adhat azoknak a Radeon-tulajdonosoknak, akik nem a legfrissebb generációra váltottak, mégis szeretnék kihasználni az FSR 4 előnyeit. Az AMD azonban hivatalosan továbbra is csak az RDNA 4 támogatásáról beszél.