Az Európai Unió hivatalosan is figyelmeztette a Sheint, hogy számos gyakorlata sérti az uniós fogyasztóvédelmi jogot. A vádak között szerepelnek a hamis leárazások, a vásárlásra való nyomásgyakorlás, valamint a visszatérítési jogok félrevezető feltüntetése. A CPC, vagyis az EU Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózata szerint, ha a cég nem igazodik a szabályozásokhoz, komoly pénzbüntetésre számíthat.
Az EU vizsgálata megállapította, hogy a Shein olyan árcsökkentéseket jelenít meg, amelyek nem tükrözik a termék korábbi árát, és "megtévesztő" címkéket használ, amelyek különleges tulajdonságokra utalnak, noha ezek a jellemzők valójában jogszabályi kötelezettségek. A vállalat emellett fenntarthatósági állításokat is tesz, amelyek nem felelnek meg a valóságnak, illetve hiányos vagy pontatlan információkat közöl a vásárlók visszaküldési és visszatérítési jogairól. A kapcsolatfelvétel sem egyszerű, hiszen a Shein - és egyébként sok más hasonló oldal - elrejti az elérhetőségeit, ezzel is megnehezítve a panaszkezelést.
A Sheint tavaly az EU "nagyon nagy online platformnak" minősítette, így a Digitális Szolgáltatásokról szóló Törvény (DSA) hatálya alá tartozik. Ez azt jelenti, hogy köteles eltávolítani az illegális termékeket és tartalmakat a platformjáról, a szabályok megszegése pedig akár a globális árbevétel 6 százalékára rúgó bírságot is jelenthet.
A kínai gyártású ruháiról ismert Shein nemcsak Európában, de az Egyesült Államokban is nyomás alatt van, nemrég kénytelen volt árat emelni, miután Donald Trump új vámokat vezetett be, és megszűnt az a szabályozás, amely lehetővé tette, hogy kis értékű kínai csomagok vámmentesen érkezzenek az USA-ba.