Fejlesztő Michael Ayles egészen szürreális módját találta ki annak, hogy új életet leheljen a DOOMba, az úriember ugyanis elkészítette a játék egy olyan verzióját, amely egy nyomtatott áramkör-tervező szoftverben fut. A projekt neve KiDOOM, mert a játékot futtató programot KiCadnek hívják, ami egy nyílt forráskódú elektronikai tervezőszoftver.
Ayles megoldása technikailag nyilván nagyon különleges, bár a játék nem közvetlenül a KiCadben fut. A DOOM motorja egy külön folyamatként működik, míg a KiCad a képi megjelenítést biztosítja a nyomtatott áramkörök szerkesztőfelületén keresztül. A látványvilág elsőre szokatlan, mégis valahol nosztalgikus is, annak ellenére, hogy a démonok és zombik itt 64 pines csomagokként jelennek meg, a lőszer pedig 3-pines alkatrészekként.
A fejlesztő szerint minden egyes képkocka egy "valós, gyártható PCB-terv", vagyis elméletileg akár meg is lehetne rendelni a játék adott pillanatát nyomtatott áramkörként.
"Minden frame egy legitim áramkörterv, amelyet akár le is lehet gyártani"
- írja Ayles. A KiDOOM háromféle vizuális módot is kínál, és minden képkocka egy hatlépcsős renderelési folyamaton megy keresztül. A fejlesztő szerint a hatékonyság titka az, hogy a DOOM motorja eleve vektoros geometriát számol és mivel a PCB-vezetékek is vektorok, a KiCad tökéletes eszköz volt a projekt megvalósításához.
A játékmenetben minden klasszikus DOOM-elem megtalálható, csak éppen áramkörök formájában.
-
A démonok és zombik QFP-64 alkatrészek
-
A hordók, hullák és fáklyák SOIC-8 chipek,
-
Az HP pakkok, a lőszer és a kulcskártyák SOT-3 komponensek
Összességében a KiDOOM nem csupán technikai bravúr, hanem egyfajta geek művészeti projekt is. Nem gondoltuk, hogy az effektív űrben futó Doomnál lesz feljebb. Vagy lejjebb.