Hirdetés

Bezárt az eMAG utolsó magyarországi üzlete



|

A webáruház végleg lekapcsolta offline lábát, az Etele Pláza boltja is bezárt.

Hirdetés

Augusztus 22-én bezárta kapuit az eMAG utolsó hazai üzlete, az Etele Plázában működő, korábban zászlóshajóként emlegetett egység. A cég a 24.hu kérdésére adott válasza szerint a döntés nem hirtelen született, hanem a 2024-ben megkezdett átfogó üzleti modellváltás része. Az eMAG közleménye szerint a piactér-alapú üzleti modell biztosítja a jövőben az optimális működést, hiszen ezen keresztül hatékonyan tudják integrálni a magyar vállalkozásokat a régiós e-kereskedelmi térbe. A vállalat hangsúlyozta: a szemléletváltás részeként hozták meg a döntést, hogy 2025 augusztusától az Etele Pláza üzlete is megszűnik.

A folyamat már 2024 nyarán elindult, amikor a cég hazánkban jelentős leépítéseket hajtott végre, és bezárta az offline boltjainak nagy részét. Egyedül az Etele Plázában található üzlet maradt meg, amely bő egy évvel élte túl társait, most azonban ennek a történetnek is vége.

Az eMAG 2001-ben indult Romániában, és alig két évtized alatt több mint egymilliárd eurós cégértéket ért el. Az alapítók, Radu Apostolescu, Dan Teodosescu és Bogdan Vlad kezdetben számítástechnikai és irodatechnikai termékek forgalmazására építették vállalkozásukat. A növekedést 2009-ben gyorsította fel az Asesoft Distribution tulajdonszerzése, majd 2012-ben a holland-dél-afrikai Prosus | Naspers csoport vásárolta meg a részvények többségét. A nemzetközi terjeszkedés Bulgáriában kezdődött, Magyarország 2013-ban került sorra, majd 2014-ben Lengyelország is, ahonnan 2020-ban kivonult a cég.

Hirdetés

Hazánkban ezzel párhuzamosan erősödött a jelenlét, különösen azután, hogy 2019-ben az eMAG felvásárolta az Extreme Digitalt, amelynek webshopja 2022-re teljesen beolvadt a platformba. Az offline terjeszkedés 2020-ban indult, egy év alatt öt üzlet nyílt, ezekhez csatlakozott 2021-ben az Etele Pláza flagship store, amely most, négy év után utolsóként zárt be.

A boltok kivezetése egyértelműen jelzi, hogy az eMAG jövőjét már kizárólag az online piactérben látja, ahol nemcsak saját termékeit, hanem partnereit is összekapcsolhatja a vásárlókkal. Ezzel egy korszak zárult le Magyarországon: az eMAG immár tisztán digitális szereplőként folytatja működését.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.