Nem egészen két éve még úgy tűnt, Elon Musk rozsdamentes acélból kalapált szuperautója felforgatja a pick-upok piacát. Azóta viszont nagyot romlott a mind a Tesla autómárka, mind a Cybertruck modell megítélése, aminek okaira a techmilliárdos politikai szerepvállalásával és tevékenységével szemben táplált ellenszenv a magyarázat. Így eshetett meg, hogy a rivális Ford F-150 Lightning simán elhúzott mellette. Az S&P Global Mobility adatai szerint 2025 első negyedévében 7 126 Cybertruckot regisztráltak az Egyesült Államokban, míg a Ford elektromos kisteherautójából 7 913 példány talált gazdára.
Ez önmagában sem túl hízelgő eredmény a Tesla számára, de ha mellétesszük, hogy a Cybertruck még a tavalyi utolsó negyedévben is közel 13 ezer, azelőtt pedig több mint 16 ezer eladást produkált, akkor kirajzolódik egy olyan trend, aminek a részvényesek biztosan nem örülnek. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy szinte havonta sor kerül valamilyen visszahívásra, a közelmúltban pedig kukázták a hatótávnövelőt.
Közben a Ford ugyan nem tarolja le a piacot, de legalább stabilan teljesít. Az F-150 Lightning önmagában nem csinál forradalmat, de még mindig jobb opció sokaknak, mint egy drága, futurista dizájnú jármű, amelyre egyre kevesebb amerikai tekint státuszszimbólumként.
Mindazonáltal a Tesla nem adja fel: kiterjeszti az értékesítést a Közel-Keletre, bemutatta a Cybertruck olcsóbb Long Range verzióját, és hamarosan jön a frissített Model Y is, és ezek a lépések együttesen megállíthatják a globális visszaesést.