Hirdetés

Cannes-ban nyert díjat az egy évtizedes Shot on iPhone kampány



|

Az igazi kincs viszont a mémek, amiket útközben készítettünk.

Hirdetés

Az Apple "Shot on iPhone" kampánya ismét reflektorfénybe került, miután elnyerte a Cannes Lions fesztivál Grand Prix díját a kreatív hatékonyság kategóriában. A kampány célja eredetileg az volt, hogy megmutassa: az iPhone kamerája nemcsak mindennapi használatra, hanem akár professzionális alkotásra is kiváló. Tor Myhren, az Apple marketingkommunikációs alelnöke a kampányt "nevetségesen egyszerű ötletként" jellemezte, és párhuzamot vont az Apple híres "Think Different" reklámjaival is.

A "Shot on iPhone" nemcsak óriásplakátokon, hanem a közösségi médiában is hatalmas sikert aratott. A hashtag világszerte elterjedt, és lehetőséget adott a felhasználóknak, hogy büszkén mutassák meg saját iPhone-jukkal készült fotóikat és videóikat. A kampány egyik erőssége, hogy arra ösztönzi az embereket: egy kis kreativitással és egy iPhone-nal is lehet látványos tartalmat készíteni. A legtöbben viszont valószínűleg a mémek miatt emlékszünk a kampányra, ahol mindenféle necces szitukat vágtak az egyik reklámban is használt zenére, a Cookin' on 3 Burners formáció This Girl című dalának remixére, melyet a Kungs nevű francia DJ készített. Mi több, rákeresve a kifejezésre, az eredeti reklámot már alig lehet megtalálni, szinte kizárólag mémek jönnek, mint például ez is:

Ugyanakkor kritikák is érték a kampányt, mivel sokan rámutattak, hogy az Apple által bemutatott profi képek és videók gyakran további drága kiegészítők - például objektívek, állványok és utómunkára használható szoftverek - segítségével készülnek. Ez azonban szakértők szerint félreértés, mivel ilyen felszerelések akkor is szükségesek lennének, ha nem iPhone-nal, hanem egy profi kamerával történne a felvétel. Az Apple tehát "csak" a kamerát cserélte le iPhone-ra.

Hirdetés

A "Shot on iPhone" kampány mára filmes körökben is elismerést vívott ki. Az Apple rövidfilmeket, sőt, egész estés mozikat is bemutatott, amelyek iPhone-nal készültek - köztük a közelgő "28 Years Later" című film, amelyet iPhone 15 Pro Max készülékkel, ProRes 4K 60 fps formátumban rögzítettek. A technológia fejlődése töretlen: az iPhone 17 várhatóan szeptemberben debütál, tovább bővítve a fotózási és videós lehetőségeket Apple Intelligence, Fotóstílusok és más újdonságok segítségével.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.