A Dacia lerántotta a leplet legújabb koncepciójáról, amely a Hipster Concept névre hallgat. A mindössze három méter hosszú, alig 800 kilós elektromos kisautó kevesebb mint 15 ezer eurós árcédulával érkezhet, és kifejezetten arra hivatott, hogy felvegye a versenyt az utóbbi években egyre erősebb kínai villanyautó-dömpinggel. A sorozatgyártás azonban még kérdéses, mivel az Európai Uniónak előbb jóvá kell hagynia egy új, kisméretű autókra vonatkozó kategóriát, amely a japán Kei Carok mintájára működne.
A Hipster a végletekig lecsupaszított, cserébe elérhető árú közlekedési eszköz. Vászonülések, kézi ablakemelők, ajtókilincs helyett egyszerű heveder, és egyetlen választható szín - a szürkéskék. A háromajtós modell körülbelül 90 km/h-s végsebességre képes, hatótávja pedig 150 kilométer körül alakul, ami az átlagos európai autós mindennapi ingázásához bőségesen elegendő. Katrin Adt, a Dacia új vezérigazgatója, aki a Mercedes-Benztől érkezett a márkához, úgy fogalmazott:
"A Hipster a Dacia merész, megfizethető és mindennapi mobilitásról alkotott elképzelésének megtestesítője."
A Dacia mellett a Stellantis is aktívan lobbizik az EU-nál, hogy létrejöhessen ez a külön kategória, amely lazább kötelező felszereltségi előírásokat írna elő a kisautókra. A gyártók szerint egy városi vagy elővárosi közlekedésre szánt járműben nincs szükség minden olyan kényelmi és biztonsági extrára, amit a nagyobb modellekben előírnak, így jóval csökkenthetők a költségek és a súly.
A Hipster piaci esélyei nagyban függnek attól, milyen döntést hoznak Brüsszelben, hiszen az újautó-árak az elmúlt húsz évben több mint 60 százalékkal emelkedtek, miközben a vásárlók egyre inkább keresik a megfizethető alternatívákat. Ha a szabályozás zöld utat ad, a Dacia teljesen európai gyártási modellel készülne bevezetni a Hipstert a piacra.