A Meta komoly lépéseket tesz az úgynevezett "nudify" alkalmazások visszaszorítására, amelyek mesterséges intelligencia segítségével készítenek, sok esetben nem beleegyezésen alapuló meztelen és szexuális jellegű képeket hírességekről, influenszerekről, vagy rosszabb esetben ismerősökről. A vállalat beperelte az egyik legismertebb ilyen alkalmazás, a Crush AI mögött álló fejlesztőt, a hongkongi Joy Timeline HK Limitedet, és új technológiai megoldásokkal próbálja meggátolni hasonló hirdetések terjedését Facebookon és Instagramon.
A Meta fellépése több hónapos újságírói és kutatói figyelmeztetések után történt. A CBS News nemrégiben készült riportja szerint a cég platformjain legalább több száz olyan hirdetés futott, amely olyan alkalmazásokat népszerűsített, amelyekkel "le lehet venni a ruhát" hírességek fotóiról. Az egyik legaktívabb hirdető éppen a Crush AI volt, amely a Cornell Tech kutatója, Alexios Mantzarlis szerint több mint 8 000 hirdetést jelentetett meg 2023 ősze óta.
A Meta szerint a Joy Timeline HK Limited ismételten megpróbálta kijátszani a hirdetések előzetes ellenőrzését, annak ellenére, hogy a kifogásolt reklámokat rendszeresen eltávolították. A vállalat blogbejegyzésében hangsúlyozta, hogy a peres eljárás azután indult, hogy több figyelmeztetés sem hozott eredményt. A hongkongi cég egyelőre nem reagált a Meta megkeresésére.
A közösségi óriás emellett bejelentette, hogy új technológiát fejlesztett ki a hasonló tartalmak azonosítására, még akkor is, ha a hirdetések nem tartalmaznak nyíltan meztelenséget. A Meta bővítette azokat a kifejezéseket, szimbólumokat és emojikat tartalmazó adatbázisát, amelyek alapján felismerhetők a szabályszegő hirdetések. Továbbá más technológiai cégekkel és alkalmazásboltokkal is együtt kíván működni, hogy közösen lépjenek fel az ilyen jellegű visszaélések ellen.