A Google hivatalosan is bemutatta az Android új dizájnnyelvezetét, a Material Three Expressive-t, amely a korábban megismert Material You-t viszi tovább még merészebb, fiatalosabb irányba. Az új stílus színes, dinamikus és mindenütt élénk árnyalatokkal, lendületes animációkkal és karakteres betűtípusokkal operál. A dizájnfrissítés az Android 16 béta egyik későbbi frissítésével válik elérhetővé ebben a hónapban, miután a múlt héten véletlenül idő előtt kiszivárgott a hivatalos blogbejegyzés.
Az új külsőn túl a frissítés fontos funkcionális újításokat is hoz. Az Android Apple-féle "Live Activities" megfelelőjét, az Élő frissítéseket is beépíti, amelyek valós idejű információkat jelenítenek meg például ételkiszállítás, navigáció vagy fuvaralkalmazások esetén. Ezek az értesítések a zárképernyőn, az always-on kijelzőn, a felső státuszsávban és az értesítési panelen is megjelennek. Emellett a gyorsbeállítások is testreszabhatóbbá válnak: a felhasználók szabadabban átrendezhetik és átméretezhetik a csempéket - hasonlóan az iOS rendszerhez.
A dizájnreform középpontjában azonban a vizualitás áll. Az alkalmazástervezők új ikonformákat, betűtípusokat és színpalettákat használhatnak, miközben az animációk "ruganyosabbá" váltak, haptikus visszajelzéssel kiegészítve. A Google állítása szerint az új megjelenés nem csupán "szép új festés", hanem segíti a felhasználói figyelem irányítását is - különösen a fiatalok körében, akiket a cég színesebb, kifejezőbb dizájnnal próbál megnyerni. Egy nemrég kiszivárgott, majd hivatalosan is közzétett blogbejegyzés szerint a 18-24 évesek 87%-a előnyben részesíti az ilyen típusú látványvilágot - kérdés, hogy ez önmagában elég lesz-e ahhoz, hogy a tinédzserek iPhone-ról Androidra váltsanak.