Hirdetés

A Google új AI keresője már szinte mindenhol elérhető, csak Magyarországon nem



|

Felforr a szittya vér, de még annak ellenére sem érhető el itthon a Google AI mód, hogy globálisan kiterjesztette a cég a szolgáltatást.

Hirdetés

A Google tovább bővíti keresőjének mesterséges intelligencia-alapú funkcióit, az úgynevezett AI Mode mostantól több mint 40 országban és területen válik elérhetővé, és 35 új nyelvet is támogat. A funkció lényege, hogy a hagyományos keresés helyett beszélgetéssé alakítja a felhasználó és a kereső közti interakciót, kicsit úgy, mintha egy intelligens asszisztens lenne.

Az AI Mode lehetővé teszi, hogy a felhasználók összetettebb, részletesebb kérdéseket tegyenek fel, nem csupán kulcsszavas kereséseket. Az AI képes feldolgozni az összetettebb kéréseket, több szempontot figyelembe venni, és azonnal részletes, személyre szabott válaszokat adni a keresési találatok között. A Google szerint a felhasználók már most is egyre hosszabb és specifikusabb kérdéseket írnak be a keresőbe, ami a változás természetes velejárója.

Hirdetés

A bővítés nemcsak földrajzi, hanem nyelvi szinten is jelentős, a támogatott nyelvek között mostantól megtalálható többek között az arab, kínai (egyszerűsített és hagyományos), holland, francia, német, hindi, olasz, japán, koreai, portugál és spanyol is, a lista pedig folyamatosan bővül.

A funkció fokozatosan válik elérhetővé a felhasználók számára, a következő hetekben mindenhol aktiválódik, viszont a Google oldalán hiába kerestem Magyarországot vagy éppen a magyar nyelvet. Egyelőre nem tudjuk, hogy mi csak később kerülünk-e be a szórásba, mint kevésbé fontos terület vagy a magyar nyelv sajátosságaival gyűlik meg a baja a mesterséges intelligenciának.

A motorháztető alatt a Gemini modellek dolgoznak, amik nemcsak a szöveges kérdéseket értik meg, hanem képeket és vizuális kontextusokat is feldolgoznak, illetve érzékenyek a helyi nyelvi sajátosságokra, szlengre és kulturális utalásokra. Ez különösen fontos olyan nyelveknél, ahol a szó szerinti fordítás gyakran félrevezető lehet.

A Google szerint az új, "kulturálisan tudatos" megközelítés célja, hogy a kereső pontosabb, természetesebb és relevánsabb válaszokat adjon függetlenül attól, hogy a felhasználó épp hol van, vagy milyen nyelven beszél.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.