Úgy tűnik, a Microsoft még mindig nem tette le arról, hogy a Chrome-felhasználókat átcsalogassa a saját böngészőjébe. A Windows Latest beszámolója szerint a vállalat ezúttal egészen kézzelfogható ösztönzőt vetett be: 1300 Microsoft Rewards pontot kínál azoknak, akik kipróbálják az Edge-et. A pontokat ajándékkártyákra lehet beváltani, vagy jótékonysági célokra felajánlani - legalábbis ez olvasható a Microsoft új üzenetében, amely akkor bukkan fel, ha valaki az az Edge-ben a Google Chrome-ra keres.
A trükk különösen azoknál működhet, akik frissen telepített Windows-rendszert használnak, és az első dolguk az, hogy letöltsék a Chrome-ot. Ilyenkor a Bing keresőben a Microsoft saját üzenete fogadja őket: "Szerezz 1300 Microsoft Rewards pontot az Edge kipróbálásáért" - majd egy kedves emlékeztető, hogy a pontokat akár több millió nonprofit szervezetnek is adományozhatják. Nálunk nem jött elő az iménti üzenet, ami két okra vezethető vissza: vagy csak később vetik ki a hálójukat a redmondiak a mi régiónkra, vagy nem is áll ilyesmi a szándékukban.
A jutalompontok rendszere egyébként nem új, a Microsoft Rewards program évek óta működik. Pontokat lehet gyűjteni például keresésekkel, játékokkal vagy Xbox Game Pass használatával is, és valóban beválthatók ajándékkártyákra, sőt még a Windows 10 támogatási idejét is lehet velük meghosszabbítani ott, ahol nem tette ezt meg a Microsoft magától az EU nyomására.
Az Edge-Chrome "böngészőháború" azonban nem csak a pontokról szól. Néhány felhasználó más üzenetet kapott, amely közvetlenül hasonlítja össze a két programot. A Microsoft négy kategóriában versenyezteti saját böngészőjét a Google-ével: jutalompontok, beépített VPN, mesterséges intelligenciás testreszabás és a "Microsoft ajánlása" rovatban - és természetesen mindegyikben az Edge viszi el az aranyérmet.
A vállalat lépése valószínűleg vegyes fogadtatásra talál majd. Egyesek értékelhetik a jutalmazást, mások viszont tolakodónak tarthatják, hogy a Microsoft már szinte minden Chrome-keresést marketingüzenetként kezel.