Hirdetés

Így teljesítenek a magyar diákok a digitális kompetenciák terén



|

A biztonsági területen jók vagyunk, az irodai alkalmazások használatában még van hová fejlődnünk.

Hirdetés

Rekordszámú, több mint 150 ezer diák és tanár vett részt idén Közép-Európa legnagyobb digitáliskészség-felmérésében, az IT Fitneszteszten. A program célja, hogy feltérképezze a digitális kompetenciák szintjét a Visegrádi Négyek és Ukrajna oktatási rendszerében. Magyarországon az IVSZ - Digitális Vállalkozások Szövetsége koordinálta a kezdeményezést, amelyhez 90 általános iskola, valamint 76 középiskola és egyetem csatlakozott. A feladatok az internethasználat, az IT-biztonság, a közösségi oldalak és az irodai alkalmazások területeire fókuszáltak.

A felmérés eredményei szerint a magyar diákok különösen erősek az IT-biztonság terén: a "Biztonság és számítógépes rendszerek" kategóriában 66 százalékos átlagos sikeraránnyal végeztek. A legnagyobb kihívást továbbra is az irodai szoftverek, főként a szövegszerkesztés és táblázatkezelés jelentik, ahol az átlag mindössze 41 százalékos volt. Az IVSZ főtitkára, Tajthy Krisztina kiemelte, hogy a teszt nemcsak pillanatképet ad, hanem segít meghatározni azokat a fejlesztési irányokat, amelyek a digitális szakadék csökkentését és a jövőálló készségek bővítését szolgálják.

Hirdetés

A magyar diákok összesített eredményei enyhe lemaradást mutatnak a régiós átlaghoz képest. Az általános iskolások átlagos sikeraránya 55,3 százalék, míg a középiskolásoké és egyetemistáké 49,3 százalék volt, szemben a visegrádi országok 57-59 százalékos eredményeivel. Jelentős regionális különbségek is megfigyelhetők: a Nyugat- és Közép-Dunántúl tanulói teljesítettek a legjobban, míg az Észak-Alföld és Észak-Magyarország iskolái maradtak el leginkább az átlagtól.

A pedagógusok és oktatási szakértők a felmérés tapasztalatai alapján több fejlesztési javaslatot is megfogalmaztak. Kiemelték az adatelemzési, algoritmikus és kritikus gondolkodás fejlesztésének szükségességét, valamint az irodai szoftverek gyakorlati használatának erősítését. Emellett fontos, hogy a diákok ne csupán felhasználói, hanem tudatos és alkotó részesei legyenek a digitális világnak - ebben a mesterséges intelligencia felelős használata is kulcsszerepet kaphat.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.