A Jaguar, az egyik legismertebb brit autómárka, jelentős arculatváltásba kezdett, hogy felkészüljön a teljesen elektromos jövőre. A vállalat már korábban bejelentette, hogy 2026-tól csak tisztán elektromos modelleket kínál majd, és ennek jegyében egy új logót is bemutattak, amely az arculati megújulás része. Az új embléma egyszerűbb betűtípust alkalmaz, nagyobb szóközöket hagy a betűk között, és a kis- és nagybetűk kombinációjával modern hatást kelt: a brand neve a logó alapján JaGUar, a J, G és U betű is nagy.
Gerry McGovern, a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója szerint az új arculat célja, hogy visszanyerje a Jaguar korábbi értékeit, miközben a mai kor elvárásaihoz igazodik.
"Ez egy olyan újragondolás, amely visszatér azokhoz az értékekhez, amelyek egykor szerethetővé tették a Jaguart, de a mai közönség számára is relevánssá teszi"
- fogalmazott McGovern. Egy sajtóeseményen humorosan megjegyezte:
"Nem szívtunk semmi fehér port, ez a valóság."
A márkaváltás része a "kortárs modernizmus" jegyében készült reklámkampány is, amelyet a Pop Art korszak vizuális elemei inspiráltak. A kampány színes ruhákban pózoló, komoly (vagy kissé melankolikus) modellekkel próbálja hangsúlyozni a Jaguar új, dinamikus irányvonalát.
A márka alapítójának, Sir William Lyonsnak egy ikonikus mondata is hangsúlyos szerepet kapott az új stratégiában:
"Egy Jaguar soha nem lehet másolat."
Az új szlogen ennek modern interpretációja:
"Ne másolj semmit."
Ezt olyan kifejezések egészítik ki, mint a "töröld az átlagost" és "éld élénken", amelyek az új modellek merész és innovatív tervezési filozófiáját hivatottak kifejezni.
A Jaguar első teljesen elektromos modellje, egy szuper-GT, 2026-ban érkezik, és várhatóan az új filozófia szellemében radikálisan új formatervezési elemekkel büszkélkedhet majd. A Jaguar célja, hogy elektromos autóit nemcsak technológiailag fejletté, hanem vizuálisan is lenyűgözővé tegye.
Az új arculat és az elektromos jövőbe vezető út egyértelműen azt mutatja, hogy a Jaguar nemcsak alkalmazkodni kíván az iparág változásaihoz, hanem úttörőként kíván fellépni az autógyártásban. A márka ezzel visszatérhet gyökereihez, miközben új alapokra helyezi magát a modern piacon - legalábbis ez a terv.