Már abban is volt valami leírhatatlanul szomorú, hogy a hatalmas lelkesedéssel és gondossággal készült karácsonyi Coca-Cola reklámok helyére generatív programokkal összepakolt akármiket kaptunk, de a McDonald'snak még a kólagyárra is sikerült rálicitálnia. A franchise holland ága kirakott egy ünnepi videót, benne egy kitekert karácsonyi dallal, ahol az AI elénekelte, hogy milyen rossz is a karácsony és menjünk inkább mekizni.
A reklámért a The Sweetshop nevű ügynökség felelt, ami a saját generatív motorját, a The Gardening Clubot használja a hasonló produkciókhoz. A végeredmény minősége jelentősen vállalhatóbb, mint az átlag Coca-Cola hirdetésé, de az emberek még mindig furán néznek ki a színkezelésről és egyéb apróságokról nem is beszélve. Már az első képkockából egyértelmű a képanyag forrása, de itt legalább annyi volt az alkotókban, hogy egy "AI-jal készült" jelzéssel ezt a tudtunkra is adták.
Ettől függetlenül a közönség azonnal földbe döngölte az egészet. Az hagyján, hogy egy generatív katyvasz a cucc, de ráadásul arról énekel, hogy hagyjuk magunk mögött a családunkat és az együttlét kényelmetlenségeit, és menjünk inkább költekezni a világ egyik legnagyobb cégének gyorséttermébe. Több ponton is hasra esett a dolog.
"Nem az AI csinálta a reklámot. Mi csináltuk meg a reklámot"
- magyarázta a helyzetet Melanie Bridge, aki annyira bízott a közleményében, hogy azóta azt már sehol sem lehet megtalálni. Akárhogy is, a felásott foszlányok alapján nem győzte részletezni a munkát, amit beleraktak az anyagba. Elmondása szerint több ezer finomított parancson ment át a videó, amit újra és újra megvágtak, átszerkesztettek, felülvizsgáltak és lecsiszoltak. Szerinte egy ilyen produkciót lehetetlen lett volna megoldani élőszereplős felvételekkel, ha csak nem teszik ki a stábot több hetes, jéghidegben töltött forgatásoknak, ami ráadásul elképesztő mennyiségű pénzbe is került volna.
Nem kételkedünk a fentiek igazságtartalmában, de ez nem teszi helyessé a videó üzenetét és stílusát sem. Az internet is így gondolta, és a folytonos kritikák után végül a McDonald's le is szedte a reklámot mindenhonnan, majd (feltételezhetően) töröltette Bridge közleményét. Ezzel véget is ért a karácsonyi gyorséttermi dráma.