Hirdetés

Megszűntetik a Vonatinfót, nehezebb lesz követni a járatok késéseit



|

Vizéty Dávid szerint politikai döntés született, a MÁV és a minisztérium egyelőre nem kommentálta a vádakat.

Hirdetés

A MÁV bejelentette, hogy megszűnik a korábban népszerű Vonatinfó szolgáltatás, és ezzel párhuzamosan egységesülnek a vasúttársaság utastájékoztató térképei. A vonatkövetés mostantól az EMMA rendszer (egységes menetrendi kereső és útvonaltervező) alapjain működő új felületen érhető el. Az új platform célja, hogy átláthatóbbá és könnyebben használhatóvá tegye a különböző közlekedési információkat, függetlenül attól, hogy vonatokról vagy autóbuszokról van szó.

A MÁV közleménye szerint a korábbi térképes rendszerek - mint a Vonatinfó vagy az EMIG - elérhetőségei mostantól az új felületre irányítanak, ahol a felhasználók egységes formában kaphatnak tájékoztatást a járatokról. A felület színkódolással jelöli a különböző típusú megállókat: a helyközi buszok sárgával, a kötöttpályás járművek (vonatok, HÉV, TramTrain) kékkel, a helyi járatok pedig lilával jelennek meg. Az EMMA emellett új funkciókkal is bővülni fog, például a mentesítő járatok valós idejű követésének lehetőségével.

Hirdetés

Ugyanakkor nem mindenki fogadta örömmel a váltást. Vitézy Dávid, a korábbi közlekedési államtitkár élesen bírálta az új rendszert, és használhatatlannak nevezte azt. Szerinte az EMMA nem képes áttekintést adni a vasúti közlekedés aktuális helyzetéről, a forgalmi állapotokról vagy a vonatok késéseiről. Kifogásolta, hogy az új rendszer nem teszi lehetővé a késések átfogó térképes megjelenítését, amit a Vonatinfó hatékonyan biztosított.

Vitézy szerint a váltás hirtelen és kapkodva történt, politikai utasításra. Állítása szerint Lázár János miniszter utasította a MÁV-ot a Vonatinfó gyors leállítására, hogy a nyilvánosság ne tudja követni a vonatok késéseit. Vitézy azt is felrótta, hogy a Vonatinfó egy egyszerűen használható, felhasználóbarát felület volt, amelyet havonta több mint 250 ezer ember használt - az új rendszer ezzel szemben nem tudja megfelelően kiszolgálni az utasok igényeit.

A MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium a fejlesztés kapcsán egyelőre nem adott érdemi választ a kritikus kérdésekre. A minisztérium közölte: a Vonatinfóval kapcsolatos kérdések vasútszakmai jellegűek, és azokban a MÁV közleményére hivatkoznak. A közlekedési szakértők és utasok azonban továbbra is választ várnak arra, miért kellett egyik napról a másikra megszüntetni egy jól működő rendszert, és mi garantálja, hogy az új felület valóban képes lesz kiváltani a korábbit.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.