Microsoft nagy bajba került Ausztráliában, de most igyekszik békülékeny hangot megütni, miután a helyi versenyhatóság pert indított ellene. A vád szerint a cég mintegy 2,7 millió előfizetőt tévesztett meg azzal, hogy nem tájékoztatta őket a Microsoft 365 olcsóbb, mesterséges intelligencia nélküli csomagjairól. Most, alig néhány nappal a jogi eljárás megindítása után, a redmondi techóriás leveleket küldött ausztrál ügyfeleinek, amiben bocsánatot kér és visszatérítést ajánl fel.
2024-ben, amikor a Microsoft elkezdte integrálni Copilot nevű AI-ját a Microsoft 365 szolgáltatásba, sok előfizetőt automatikusan a drágább, Copilotot is tartalmazó csomagokra terelt át. Aki le akarta mondani a szolgáltatást, annak a cég egy harmadik lehetőséget is felajánlott, amivel megtarthatta a régi csomagját új néven, ugyanazon az áron. Az olcsóbb "Microsoft 365 Personal Classic" és "Family Classic" opciókról azonban a legtöbben nem is tudtak, mivel azokat a Microsoft gyakorlatilag elrejtette az átlagfelhasználó elől.
A vállalat most elismerte, hogy hibázott, és
"visszatekintve világosabban kellett volna kommunikálnunk a nem AI-alapú csomagok elérhetőségéről, és nemcsak azokkal, akik le akarták mondani az előfizetésüket."
Ennek részeként mintegy hárommillió ausztrál ügyfél kap e-mailt, amelyben részletesen bemutatják az olcsóbb alternatívákat, valamint felajánlják a különbözet visszatérítését azoknak, akik 2024 novemberét követően újították meg a Copilotot tartalmazó előfizetésüket. A visszatérítési ajánlat szerint az ügyfelek eldönthetik, hogy maradnak a jelenlegi, AI-funkciókkal bővített csomagban, vagy átváltanak a Copilot nélküli változatra, és visszakapják a felárat.
A hatóság dönthet úgy is, hogy a Microsoft jóvátételi lépései elegendőek, de az is lehet, hogy továbbviszi a pert. Ebben az esetben a cég akár bevételének 30 százalékát is elveszítheti bírság formájában, ami több milliárd dolláros büntetést jelenthet.