A Microsoft nem először próbálja különböző finom trükkökkel rávenni a felhasználókat, hogy saját szolgáltatásait használják. Azt gondolom, hogy elég sokunkkal fordult már elő, hogy egy Windows újratelepítés után az Edge böngészőből próbáltuk letölteni a Chrome-ot és szembesültünk azzal, hogy a Microsoft minden egyes lépésnél nagyon kitartóan igyekezett meggyőzni minket, hogy ugyan már, maradjunk a Microsoft ökosziszémájában.
Most a vállalat legújabb célpontja az AI-asszisztensek piaca, ahol a Copilot nevű mesterséges intelligenciáját szeretné népszerűsíteni, méghozzá az előbbi példához hasonlóan agresszív módon.
A Windows Latest beszámolója szerint a Microsoft Edge legújabb verziója már figyeli, ha a felhasználó rivális AI-eszközöket keres, például a ChatGPT, a Perplexity vagy a DeepSeek oldalait. Ha ez megtörténik, a böngésző azonnal megjelenít egy kis "Try Copilot" gombot a címsorban, a Copilot logójával. Erre kattintva automatikusan megnyílik az Edge beépített Copilot oldalsávja, mintha csak emlékeztetni akarná a felhasználót, hogy ne fáradjon holmi kattintgatással, hiszen van már itt egy mesterséges intelligencia.
A helyzet még egyértelműbb, amikor az ember még a Bingben keres rá az egyik rivális mesterséges intelligenciára, mert akkor egy hatalmas banner fogadja.
A Microsoft vélhetően azért folyamodik ehhez a módszerhez, mert a Copilot alig 1-2 százalékos piaci részesedéssel bír az AI-asszisztensek piacán, szemben a ChatGPT vagy a Perplexity jóval magasabb számaival.
GenAI Traffic Share Update
— Similarweb (@Similarweb) October 19, 2025
Takeaways:
- ChatGPT continues to lose share.
- Perplexity exceeds 2.0% threshold.
🗓️ 12 Months Ago:
ChatGPT: 87.1%
Gemini: 6.4%
Perplexity: 1.7%
Claude: 1.7%
Copilot: 1.1%
🗓️ 6 Months Ago:
ChatGPT: 78.8%
DeepSeek: 6.8%
Gemini: 5.5%… pic.twitter.com/vRvjnX3A4n
A vállalat abban bízik, hogy a Copilot erőteljesebb integrációjával, például a közelgő "Hey Copilot" hangparancs bevezetésével sikerül majd több felhasználót megnyernie. Ugyanakkor a mostani lépés inkább emlékeztet arra a régi Microsoft-stratégiára, amikor a cég minden eszközzel megpróbálta bent tartani az embereket a saját ökoszisztémájában, aminek ma is pontosan olyan izzadtságszaga van, mint annak idején.