Végre lejárt az iPhone 17 Pro és iPhone 17 Pro Max tesztjeire vonatkozó embargó, így elárasztották a netet az első részletes tesztek, köztük az A19 Pro chip teljesítményével kapcsolatos mérések is. A játékosokat leginkább az érdekelte, hogy az új chip mire képes az egyre gyakoribb AAA-kategóriás iOS-portok futtatásában, és a számok tényleg látványosak. A framerate bizonyos esetekben közel 70 százalékkal magasabb, mint az előző generációknál.
A teszteket egy tech YouTuber, Geekerwan végezte, aki több címet is összehasonlított az A17 Pro, A18 Pro és az új A19 Pro teljesítményével. A legnagyobb előrelépést a Death Strandingben mérték, ahol az A19 Pro 47,1 fps-re volt képes 6,1 wattos fogyasztás mellett, ami 60-69 százalékos ugrás a korábbi chipekhez képest.
A Resident Evil 4 Remake szintén erős eredményt mutatott, átlag 52,2 fps-sel, ami a korábbiakhoz képest több, mint 50 százalékos előrelépés.
Az Assassin's Creed Mirage már jóval hardverigényesebb, vagy nem annyira jól optimalizált, itt 29,7 fps lett az átlag, de ez is majdnem másfélszer jobb, mint amit az A18 Pro nyújtott.
A kulcs az alumínium ház és a hozzáadott speciális hűtés, mert valószínűleg ezek teszik lehetővé, hogy az A19 Pro magasabb fogyasztási plafon mellett fusson anélkül, hogy gyorsan túlmelegedne. Az A17 Pro és A18 Pro esetében a magasabb hőmérséklet hamarabb visszafogta a teljesítményt, így hiába volt hatékony az architektúra, a játékélmény nem tudott ilyen mértékben skálázódni.