Egy kiszivárgott befektetői prezentáció szerint Jimmy Donaldson, azaz MrBeast újabb vállalkozásra készül: 2026-ban elindíthatja saját mobilszolgáltatóját. A világ legnépszerűbb YouTubere nem építene ki teljesen új hálózatot, hanem úgynevezett MVNO-modellt használna, vagyis egy meglévő szolgáltató infrastruktúrájára építve kínálná a saját márkás előfizetéseit. Hasonló konstrukcióval futott be Ryan Reynolds is, akinek Mint Mobile nevű cége 2023-ban több mint 1,3 milliárd dollárért került a T-Mobile birtokába.
MrBeast már eddig is sokféle üzleti területen próbálta ki magát, a Feastables csokimárkától kezdve a játékvonalon át egészen a Lunchly nevű, Lunchables-konkurens ételcsomagokig. Az alapstratégia mindenhol ugyanaz: a közel 400 millió feliratkozóját vásárlókká formálni. Ha csupán 1 százalékuk előfizetne a szolgáltatásra, az is akkora ügyfélbázist jelentene, amiről a legtöbb MVNO csak álmodhat.
A mobilszolgáltatás bevezetése azonban más szintű kihívás. A kiszivárgott dokumentumok alapján a projekt még nem számít elsődleges prioritásnak, de a tervek komolyan körvonalazódnak. A háttérben ott vannak olyan szolgáltatók, mint a T-Mobile vagy a Verizon, amelyek komplett MVNO-programokat kínálnak, így a számlázástól az ügyfélszolgálatig minden technikai hátteret biztosítanak. Ez lehetővé tenné Donaldson számára, hogy teljes erővel a marketingre koncentráljon, ahol a legnagyobb előnye van.
A kérdés, hogy a leendő "Beast Mobile" túlléphet-e a celebmárkás kuriózum szintjén. Reynolds a szokatlan, virális reklámokkal és valóban versenyképes árakkal tudta sikerre vinni cégét, Donaldson pedig a hatalmas közönségével és showman-stílusával akár még nagyobbat robbanthat. Ugyanakkor a távközlés könyörtelen piac, ahol még a világ legnagyobb rajongótábora sem tud megmenteni egy rossz szolgáltatási csomagot.