A Futuro Prossimo összerakott egy tanulságos kis anyagot az online marketingesek különböző eszközeiről, melyeknek köszönhetően olyan dolgokat is eladnak nekünk, melyekre nincs is szükségünk. Az emberi agyat könnyebb becsapni mint hinnénk, és ehhez még csak varázslat sem kell: elég elhitetni valakivel, hogy a készlet mindjárt kiürül.
A manapság ugyanis egyre gyakrabban használt trükk (legyen szó online üzletekről vagy videójátékok boltjairól) a szűkösség érzetének kihasználása. Ha valami azt sugallja, hogy egy termék csak limitált ideig vagy limitált példányszámban érhető el ("csak ma", "a bolt kínálata holnap változik", "utolsó darabok"), akkor az arra készteti az érdeklődőt, hogy gyorsan cselekedjen. Az agynak nincs ideje gondolkozni, és ha van is, a szűkösség érzete akkor is sokszor felülkerekedik a racionalitáson. Mindenki azt érzi, hogy valami értékesebb lesz attól, ha limitált a hozzáférése, és a lemaradástól való félelem végül sokszor maga alá gyűri a tényleges igényeket.
A társadalmi bizonyíték is fontos eszköz, lévén más emberek választásainak hatása jelentősen befolyásolhatják a mi döntéseinket. Ezért van egyre több weboldalon vásárlói véleményszekció, ami persze csordultig van hamis értékelésekkel, felcukrozott pontszámokkal és nagyon szépen összerakott fotókkal. A keresők "legkeresettebb" szekciói is erre játszanak rá, mert "ha a többségnek megfeleltek azok a bizonyos termékek, akkor nekünk miért is ne felelnének meg". Ezek az ajánlások a döntési paralízist is elnyomják, hiszen sokan nem tudnak választani, ha túl sok lehetőség kerül eléjük.
Az emberekbe táplált, kölcsönösségre való hajlam is marketingeszközzé tud válni. Amikor egy fizikai üzletben kapunk egy kóstolót valamiből, akkor fontosnak érezhetjük, hogy viszonozzuk az "ajándékot" a termék megvásárlásával. Az online platformok eleinte szintén erre építettek (Netflix, Spotify stb.), akik az ingyenes, első hónapos ajánlatukkal akarták rávenni a felhasználókat a további fizetésekre. Itt persze mostanra átalakult a helyzet, és az előfizetéses szolgáltatók már csak abban reménykednek, hogy egyszerűen megfeledkezel a szolgáltatásod aktiválásáról, és ellustulva hagyod, hogy vigyék a pénzed.
Ezeket érdemes szem előtt tartanunk, hogy tudatos döntéseket hozhassunk egy olyan interneten, ahol mindenki mindent el akar adni nekünk. Legyen szó itt Fortnite skinről, Roblox pénzről vagy egy Temun rendelt pólóról: mindig érdemes megvizsgálni, hogy mivel akarnak a lecsapni a tárcáinkra, és megfontolni magunkban, hogy tényleg kell-e nekünk az az adott termék.