Végre fellélegezhet Tim Cook és a többi vezető az Apple cupertinói központjában, mivel a második negyedévben 8 százalékkal nőttek az iPhone-eladások Kínában - derül ki a Counterpoint Research friss jelentéséből. Ez az első regisztrált negyedéves növekedés az országban 2023 közepe óta, és mindezt elsősorban az agresszív árkedvezményeknek, valamint a jól időzített májusi promócióknak köszönheti a techóriás.
A kínai e-kereskedelmi platformok az iPhone 16 modelleket, vagyis a legújabb Apple-készülékeket komoly árengedményekkel kínálták a júniusi 618-as vásárlási fesztivál előtt, amit az Apple saját csereprogramjának megerősítésével toldott meg. A jelek szerint a lépés bejött: a promóciós időszak alatt jelentősen megugrott a kereslet, és az iPhone-ok értékesítése újra lendületet kapott.
Az Apple számára létfontosságú a kínai piac, hiszen a vállalat részvényei idén közel 15 százalékot estek, részben épp az ázsiai eladások gyengélkedése miatt. A fellendülés tehát komoly megkönnyebbülés a befektetőknek, különösen annak fényében, hogy az Apple komoly nyomás alatt áll geopolitikai és piaci fronton egyaránt. Donald Trump amerikai elnök például válogatott fenyegetésekkel szeretné rávenni a céget, hogy vigye haza a gyártást az Egyesült Államokba.
Kína eközben saját bajnokát, a Huaweit éleszti újra. A korábban amerikai szankciókkal térdre kényszerített technológiai vállalat a kulcsfontosságú technológiáktól elvágva saját fejlesztésekbe kezdett a chipektől az operációs rendszerig, és ennek meg is lett a gyümölcse. Most 12 százalékos éves növekedéssel vezeti a kínai piacot, megelőzve a Vivót, miközben az Apple a harmadik helyre szorult vissza.
A jelek szerint azonban az Apple-nek van még keresnivalója az országban, a kínai vásárlók érzékenyen reagálnak az árakra, és a májusi akciók azt mutatják, hogy jól célzott ösztönzőkkel még mindig komoly keresletet lehet generálni.