Peking több nyilvános mosdójában új rendszert vezettek be a WC-papír adagolására: a használóknak először egy reklámot kell megnézniük, mielőtt hozzájuthatnának az ingyenes papírhoz. A közösségi médiában terjedő videók szerint a látogatók egy QR-kódot szkennelnek be telefonjukkal, amely elindítja a hirdetést, és csak annak lejárta után ad ki a készülék egy adag papírt.
@kole_nbs Insta: Kole_nbs
♬ Good Morning - Kolé & Antonios Andreas
A helyi hatóságok szerint a változtatás célja a pazarlás visszaszorítása, mivel korábban sokan túlzott mennyiségű WC-papírt használtak. Az új megoldás így egyfajta korlátozás is, ugyanakkor a tisztasági kellékhez továbbra is ingyen hozzá lehet jutni - feltéve, hogy a felhasználó hajlandó végignézni a reklámot. Ez csupán annyit tesz, hogy természetes szükségleteink kielégítésénél is érvényesül már az elv, miszerint ha valami ingyen van, te vagy a termék.
Azoknak, akik nem szeretnének hirdetést nézni, marad a fizetős opció: a kiadott papír ára 50 jent, azaz nagyjából 25 forintot tesz ki. A közösségi médiában sokan vitatják az ötlet praktikumát, ugyanakkor mások szerint a rendszer hosszú távon valóban csökkentheti a felesleges pazarlást. Hogy mi történik akkor, ha egy adaggal nem sikerül kitörölni, az nem derül ki. Lehet, hogy még egy Raid: Shadow Legends reklám megoldja a dolgot, de az is benne van a pakliban, hogy azért már fizetni kell.