A PC-építők klasszikus rémálma vált valóra egy Reddit-felhasználó számára, aki csak egy üres csomagot talált az ajtaja előtt, pedig egy vadonatúj Crucial 32 GB DDR5-4800 SO-DIMM memóriamodult rendelt. A csomag érkezését hajnali 4:15-kor jelentette a futár, ráadásul egy hamis aláírással igazolta az átvételt, mintha minden rendben lett volna. A történet önmagában is bosszantó lenne, ám valójában egyre gyakoribb jelenség része: kis méretű, drága PC-alkatrészek tűnnek el a szállítási láncban.
A Reddit hardveres közösségében hónapok óta hasonló történetek terjednek, amelyekben a vásárlók üres dobozokat vagy értéktelen kacatokkal kitömött csomagokat kapnak. Megesik, hogy a futár a kézbesítést akkor jelenti sikeresnek, amikor a vevő még fel sem ébredt, és esélye sem volt átvenni a csomagot. A helyzet egyre több kérdést vet fel azzal kapcsolatban, ki a felelős, ha a csomag érkezéskor gyanús vagy sérült, és milyen bizonyíték segít, amikor a kereskedő kételkedik a reklamációban.
A csomaglopós esetek száma az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is emelkedik, miközben a jogszabályok eltérően kezelik a felelősség kérdését. Sok vevő számol be arról, hogy a kereskedő csak akkor indít vizsgálatot vagy visszatérítést, ha a vásárló beszerzi a rendőrségi ügyiratszámot. Ez egyszerű, ha a doboz láthatóan fel van tépve, de több történet szerint a kereskedő, a futárcég és a rendőrség egymásra mutogat, miközben a vevő egyetlen kézzelfogható RAM-modullal sem jut előrébb.
Nyilván a vásárlók számára ez különösen rossz hír, hiszen egyetlen hiányzó memória- vagy videokártya-csomag teljes upgrade-folyamatokat állíthat le. Ehhez társulnak a bizonytalan ellátási láncok és az emelkedő alkatrészárak, amelyek csak tovább fokozzák a kellemetlenséget.
A rutinos vásárlók ezért már előre védekeznek: lefotózzák a csomagot bontás előtt, rögzítik a biztonsági csomagolószalagok és címkék állapotát, sőt értékesebb komponenseknél videóra veszik az egész kicsomagolást. Mások teljesen elkerülik a házhoz szállítást, és inkább személyzettel működő átvételi pontokra vagy zárható csomagautomatákba kérik a rendelést. Ha minden kötél szakad, sokan a bankkártyás visszaterhelés lehetőségével próbálnak élni.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a gyártók egyre kisebb, könnyebb csomagokban küldik a prémium alkatrészeket, amelyek gyorsan átmennek a logisztikai rendszeren. A vásárlók pedig gyakran annak bizonyítására kényszerülnek, hogy a doboz, amit kibontottak, nem az a doboz volt, amit a raktárból feladtak.