Az elmúlt két év során a technológia világának legfőbb újdonsága az azóta az élet minden területét behálózó mesterséges intelligencia lett. Bár ez idő alatt szinte minden nagyobb techcég előállt a saját fejlesztésű modelljével, és új cégek is nőttek ki a földből, mégis az elsőként megjelenő ChatGPT-nek sikerült végig megtartania helyzeti előnyét.
A napokban jelentette be a generatív modell mögött álló vállalat, az OpenAI, hogy ismét befektetőket keres a bővítés folytatásához, hogy megtartva elsőségét egyre jobb platformot tudhasson magáénak. Ehhez mellékelt egy friss statisztikát is, mint büszkesége tárgyát, miszerint mostanra 250 millió felhasználót tudhat magáénak, és ennek mintegy ötöde csak a múlt hónap során regisztrált.
Ez a fellelhető korábbi adatok alapján tényleg megállja a helyét, hiszen augusztus végén még 200 millió felhasználója volt az oldalnak, ami alapján valóban 25 százalékos növekedést könyvelhettek el egy hónap alatt. Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha ezt az adatot összekötjük az iskolakezdés dátumával, hiszen a ChatGPT eddig is nagy sikernek örvendett a diákok körébben.
Sajtóértesülések szerint júniusban még ennél is több, mintegy 350 millió rendszeres használója volt a modellnek. Ez jó eséllyel a tanév zárásával, illetve az ebben az időszakban zajló vizsgaidőszakkal lehet kapcsolatban. A nyilvánosságra hozott statisztikából az azonban nem derül ki, hogy a nyilvántartott felhasználók közül hányan használják az ingyenes változatot, illetve hányan hajlandóak áldozni némi előfizetési díjat a korlátozásoktól mentes változatért.