Hirdetés

Rossz hír a gyártóknak: a tinik unják a VR headseteket



|

Egy kutatás alapján ugyan sok fiatalnak van virtuális valóságra alkalmas eszköze, ám kevesen használják is rendszeresen.

Hirdetés

Nem mondhatni, hogy unalmas időszakot él a virtuális valóság, hiszen az elmúlt nagyjából egy évben három jelentős cég, a Sony (PlayStation VR 2), a Meta (Meta Quest 3) és az Apple is (Vision Pro) új headsetekkel jelentkezett. A probléma csak az, hogy a jelek szerint ezekre nincs túl nagy kereslet, legalábbis a Meta Quest 3 és a PS VR 2 kapcsán erről szóló jelentések láttak napvilágot, míg a Vision Prónál a 3500 dolláros ár és a limitált elérhetőség határolja be a lehetőségeket.

Annak eldöntését, hogy valóban botladozik-e a piac, illetve hogy tartós marad-e a látszólagos érdektelenség, inkább meghagyjuk a profi elemzőknek, egy új kutatás viszont most arról árulkodik, hogy egy fontos célközönség tényleg egyre kevésbé lelkesedik a VR-ért.

Hirdetés

Egész pontosan a tinédzserekről van szó, akik hagyományosan élnek-halnak az új, menő kütyükért és még előítéletektől mentesen repülnek rá a mindenkori friss technológiákra, már amennyiben a szüleik pénztárcája is partner ebben. A Piper Sandler elemzőcég összesen 6020, átlagosan 16,1 éves amerikai fiatalt kifaggatva arra jutott, hogy habár sokan megkapják a VR headseteket, a hardver többnyire a fiókban marad.

A válaszok alapján ugyanis a megkérdezettek 33%-a birtokol ilyen eszközt, viszont az 56%-uk csak nagyon ritkán használja azt. A Piper Sandler korábban 2022-ben és 2023-ban, évente kétszer is elvégezte ugyanezt a felmérést, a számok pedig azt mutatják, hogy egyre nő a parlagon heverő VR-kütyük száma, mivel 2022 tavaszán még csak 48%-nyi tini nyilatkozta, hogy ritkán nyúl a headsetéhez.

Ami a többi válaszlehetőséget illeti, 31%-ot tett ki azok aránya, akik legalább havonta néhány alkalommal leporolják a VR-eszközüket, míg 9%-nyian heti többször is élnek a lehetőséggel. Ezzel szemben csupán a 18 év alatti tulajdonosok 4 százaléka számít napi felhasználónak, 2022 tavaszához képest pedig mindhárom csoportban csökkenést mutat a trend.

Az érintett gyártók tehát most aggódva figyelhetik a számok alakulását, hiszen a tinédzsereké üzleti szempontból hagyományosan kiemelten fontos korcsoport, még ha a legtöbb fiatal nem is rendelkezik saját jövedelemmel.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.