A Bosch lendületesen halad előre Kínában: a vállalat új szoftver- és hardveralapú megoldásaival olyan járműipari portfóliót mutatott be, amely rugalmasan igazodik a gyártók és a piac igényeihez. A kínai mobilitási üzletág árbevétele tavaly elérte a 15 milliárd eurót, és a friss megrendelések több mint 65 százaléka az elektromobilitás és a szoftveralapú autók irányába mutat. A Bosch nem csupán beszállító, hanem kulcsszereplője is a jövő közlekedésének, az új technológiák pedig már idén gyártásba kerülhetnek.
A vállalat zászlóshajója a mesterséges intelligenciával vezérelt AI cockpit, amely természetes párbeszédre képes az autóvezetővel. Ez a fejlesztés teljesen új szintre emeli a járművekkel való interakciót, miközben a háttérben nagy teljesítményű fedélzeti számítógépek dolgoznak. Az ADAS rendszerben szintén megjelenik az MI: a jármű nemcsak érzékeli a környezetét, hanem előre is gondolkodik, értelmezi a forgalmi helyzeteket, és akár kéz nélküli vezetésre is képes lehet.
A jövő mobilitása nem áll meg a szoftvernél, új hardverek is születnek. A Bosch brake-by-wire rendszere teljesen száműzi a mechanikus kapcsolatot a fékpedál és a fék között, míg a steer-by-wire technológia ugyanezt teszi a kormányzásban. Ezek a megoldások nemcsak technológiai áttörést jelentenek, hanem könnyebbé és biztonságosabbá is teszik a járművek működését.
A Bosch Kínában már három gyártóval is megállapodott az új kormányzási rendszer gyártásáról, és a brake-by-wire technológia is gyártásra kész. Az elektromos tengely (e-Axle) integrált felépítése és a mobil üzemanyagcellás rendszerek különösen keresettek a kínai piacon, utóbbiból már több ezer hidrogénalapú modult szállítottak le a megrendelőknek.
A Bosch példája jól mutatja, merre tart a jövő autógyártása: kevesebb mechanika, több kód. És ha a trendek nem hazudnak, ez a szoftveralapú irány éppen Kínában válik új iparági sztenderddé.