Fordulóponthoz érkezett a magyar online kereskedelem: a Biztosdöntés.hu friss elemzése szerint 2025 második negyedévében a magyar vásárlók már több pénzt költöttek el külföldi webshopokban, mint hazaiaknál. Április és június között 49 millió alkalommal fizettek magyar bankkártyákkal külföldi online boltokban, ami 29,2 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Az elköltött összeg elérte az 1111 milliárd forintot, ezzel először haladva meg a belföldi online vásárlások volumenét.
A trendet elsősorban a Temu térhódítása alakította, amely rövid idő alatt átrajzolta a piacot. Míg korábban a magyar webshopok domináltak, ma már minden 100 online elköltött forintból 52 külföldi kereskedőhöz vándorol. Gergely Péter, a Biztosdöntés.hu szakértője ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy a statisztikák értelmezését árnyalja, hogy a Revolut-számlákra történő utalások és a Magyarországon működő, de külföldi cégekhez tartozó kiskereskedők is a "külföldi vásárlások" közé kerülnek.
Ha a tranzakciók számát nézzük, a hazai boltok még tartják magukat. Az MNB adatai szerint a vizsgált időszakban 54,2 millió online bankkártyás fizetés történt magyar webshopokban, ami 4,7 százalékos éves növekedést mutat. A külföldi vásárlások azonban dinamikusabb ütemben bővülnek, ráadásul egy-egy tranzakcióra átlagosan ötödével több pénzt költenek a magyar vásárlók, mint a hazai online áruházaknál.