Tesla csendben eltávolította online konfigurátorából a Cybertruck hátsókerék-meghajtású, Long Range változatát, amely mindössze öt hónapja jelent meg. A 69 990 dolláros indulóárával ez volt a legolcsóbb modell, ám sokak szerint a spórolásért túl nagy kompromisszumokat kellett vállalni. Hiányzott belőle a második motor, a légrugós futómű és a népszerű áramkivezetések, ráadásul a motoros platófedél helyett kézi megoldást kapott, miközben apró, 18 colos kerekekre állították.
A döntés egy újabb jele annak, hogy a Cybertruck nem váltotta be az óriási ígéreteket. A modellből 2025 második negyedévében mindössze 4306 darabot adtak el, miközben Elon Musk korábban évi 250-500 ezer példányos kapacitásról beszélt. Bár 2024-ben még 39 ezer darabos eladással az USA legkeresettebb elektromos pick-upja volt, idén már a GMC Hummer EV és a Ford F-150 Lightning is megelőzte.
Az amerikai elektromos pick-up piac általánosságban is nehéz helyzetben van: a Ram például nemrég teljesen leállította saját EV-terveit gyenge kereslet miatt. Tesla eközben inkább a prémium szegmens felé tolja modelljeit, emelve a Model S és Model X árát is.
A rozsdamentes acélból készült Cybertruck ugyan óriási médiavisszhangot és figyelmet hozott a márkának, de a hype mögött a valóság csalódást keltő. Az eladások gyengék, a sorozatos visszahívások és az ígért extrák - például a hatótávnövelő akkumulátor vagy az induktív töltés - törlése pedig tovább rontotta a megítélését. A legolcsóbb verzió gyors kivezetése végképp azt sugallja: Tesla inkább beismeri, hogy nem lett belőle az a sikertörténet, amiben sokan reménykedtek.