Világszerte emeli előfizetési díját a Spotify. A vállalat közleménye szerint több régióban is megemelik a Premium árát, érintve Dél-Ázsiát, a Közel-Keletet, Afrikát, Európát, Latin-Amerikát, valamint az ázsiai-csendes-óceáni térséget. Az előfizetők augusztus során kapják meg az értesítést a változásokról e-mailben.
Bár a Spotify nem közölt pontos számokat, egy példaként bemutatott e-mail szerint az egyéni Premium előfizetés ára 10,99 euróról 11,99 euróra emelkedhet. A vállalat szerint az árváltozás egy időszakos frissítés része, melynek célja, hogy a felhasználók továbbra is "világszínvonalú élményt kapjanak". Az áremelés gyakorlatilag minden olyan országot érint, amely az Egyesült Államokon és Kanadán kívül esik, ezzel kiegyenlítve a globális árszinteket, itt ugyanis már korábban megtörtént ez.
Az áremelés hátterében pénzügyi okok is állhatnak. A Spotify legutóbbi negyedéves jelentésében 4,19 milliárd eurós bevételt közölt, amely elmaradt az elemzők által várt 4,26 milliárdtól. A vállalat emellett 86 millió eurós veszteséget könyvelt el, szemben az előző év azonos időszakában elért 225 millió eurós nyereséggel. A Spotify ugyanakkor reménykedik abban, hogy az iOS és iPadOS alkalmazás májusi frissítése - amely lehetővé teszi a közvetlen vásárlást az alkalmazáson belül - a jövőben javíthatja a pénzügyi eredményeket.