Hosszú évek várakozása után a YouTube bejelentette, hogy lehetőség lesz elrejteni azokat a felugró ajánlóképernyőket, amelyek a videók végén rendre beterítik a teljes kijelzőt. Az új funkcióval a jobb felső sarokban megjelenő "hide" gombbal eltüntethetők a felkínált videók, így a tartalom végére is zavartalanul koncentrálhatunk. Ha valaki mégis kíváncsi marad az ajánlásokra, a "show" gombbal bármikor visszahozhatja őket.
A változtatás közvetlenül a felhasználói visszajelzések nyomán született, miután sokan panaszkodtak arra, hogy az end screen képes eltakarni a videó utolsó másodperceinek fontos részleteit. A YouTube szerint a tesztek során az új lehetőség mindössze 1,5 százalékos csökkenést okozott az ajánlóképernyőkről érkező kattintásokban, vagyis a tartalomgyártók nézettségét gyakorlatilag nem befolyásolja.
Az újdonság mellett egy másik apró, de szimbolikus változtatást is bevezet a platform: a jövőben nem lesz ott az előfizetés gomb, amikor az egérmutatót a csatorna vízjelére húzzuk. A Google indoklása szerint ezzel egyszerűbb és letisztultabb élményt kínálnak, hiszen a videó alatt így is jól látható a "Feliratkozás" lehetőség.
Fontos, hogy ezek a módosítások semmilyen plusz teendőt nem rónak a készítőkre: továbbra is lehet end screent vagy vízjelet tenni a videókra, de innentől a nézők kezében van a döntés, mennyit engednek a platform sajátos vizuális tolakodásából. Az biztos, hogy sokan fellélegeznek majd, amikor végre akadálytalanul láthatják a videók utolsó képkockáit.