Hirdetés

Zöld vonalak jelentek meg egyes Samsungokon egy szoftverfrissítés után



|

A felhasználói élményt alapvetően befolyásoló hiba sújtja az érintetteket, az okáról csak találgatni lehet.

Hirdetés

A Samsung mostanság már négyévnyi Android-főverziófrissítést és ötévnyi biztonsági javítást ígér az újonnan értékesített okostelefonjaihoz, ami óriási előrelépés a korábban követett gyakorlathoz képest, ám még ez sem feltétlenül vigasztaló, amikor épp egy gyári update nyomorítja meg az ember mobilját.

A napokban a Galaxy S23 széria kapcsán számoltunk be róla, hogy a mesterséges intelligenciás trükköket elhozó OneUI 6.1-es rendszerfrissítést követően egyes felhasználóknál megbénult a képernyő, most pedig a jelek szerint egy másik, jóval súlyosabb hiba miatt is magyarázkodásra kényszerülhetnek a koreaiak.

Hirdetés

A közösségi médiában ugyanis többen is arra panaszkodnak, hogy a készülékük frissítését követően egy függőleges irányban futó, élénkzöld vonal jelent meg a kijelzőjükön. A hiba látszólag elsősorban a Galaxy S21-szériát, azon belül is pedig az S21 Ultrát és az S21 FE-t sújtja, és a telefonok újraindítása vagy gyári visszaállítása sem oldja meg.

Az ügy érdekessége, hogy a bosszantó probléma inkább a képernyőhöz köthető hardveres defektnek tűnik, ezért nagy kérdés, hogy sokaknál miért éppen a szoftverfrissítés kapcsán jelentkezett. Az egyik lehetséges magyarázat, hogy az update extra hőt generált, ami felgyorsította a hibás alkatrészek haláltusáját, például meglazítva a kijelző alkatrészeit rögzítő ragasztót.

Ám ahogy az Android Authority összefoglalója rámutat, például játék közben is jelentős hő termelődik, az érintettek viszont nem ezzel kötik össze a problémát. Az S21 szériát sújtó meghibásodási hullám továbbá nem az első példa a jelenségre: korábban más gyártók AMOLED-kijelzős mobiljain és a Galaxy S20-sorozatnál is felbukkantak a rettegett zöld vonalak, melynek esetében a Samsung javítást vagy cserét biztosított az érintetteknek.

Egy másik áldozat viszont szintén az X felületén most azt állítja, hogy az S21 FE-je esetében nem kapott segítséget a hivatalos szerviztől, mivel a készüléke már nem garanciális.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.