Az Nvidia a cloudgaming-szolgáltatását használó játékosoknak azt készül megadni, amit eddig csak a megfelelő hardvert birtoklók élvezhettek: a GeForce Now szeptembertől a Blackwell architektúrára vált, ezzel pedig beköltözik a felhőbe az RTX 5080 és a DLSS 4 minden előnye. Ez nem egyszerű frissítés, hanem a platform talán eddigi legnagyobb ugrása, amely nemcsak a látványt, hanem a válaszidőt és a színkezelést is új szintre emeli.
Az RTX 5080 idei rajtja már jelezte, mire számíthatnak a PC-sek, most azonban a streamingre építő játékosok is megtapasztalhatják a DLSS 4 varázsát. A GeForce Now képes lesz 5K felbontásban, 120 képkocka/másodperces sebességgel streamelni, Full HD-n pedig akár 360 fps is elérhető, feltéve, hogy a klienseszköz képes tartani a tempót. Az Nvidia 30 milliszekundum alatti hálózati késleltetést ígér.
Nem kétséges, hogy látványos lesz a változás a grafikai oldalon: a DLSS 4 és az RTX 5080 pluszteljesítménye mellett a színek is élethűbbek lesznek a YUV színmodell és a 10 bites HDR támogatásának köszönhetően. A hálózati réteg sem marad érintetlen, hiszen az AV1 kódolók mostantól akár 100 Mbps-os streamet is képesek kezelni, stabilabb és tisztább kapcsolatot biztosítva.
Ami a játékkínálatot illeti, az Nvidia a könyvtár bővülését sem hagyja a véletlenre. A DLSS 4 bevezetésével párhuzamosan gyorsul az ütem: noha már most több mint 2200 Steam-játék vált elérhetővé a felhőben, de a tervek szerint a teljes szám 4500 fölé nő. Ez nem csupán azonnal játszható címeket takar, hanem olyanokat is, amelyeket a felhasználók saját könyvtárukból adhatnak hozzá a szolgáltatáshoz, hogy aztán bármilyen támogatott eszközön streamelhessék. Az Ultimate és Performance előfizetők 100 GB-os felhőalapú tárhelyet kapnak egyetlen munkamenethez, de aki ennél többre vágyik, annak plusz költségekkel kell számolnia.
Az előfizetési struktúra viszont változatlan marad: a GeForce Now Ultimate továbbra is havi 21,99 euróba kerül, a Performance csomagért pedig 10,99 eurót kell fizetni.