Hirdetés

A Microsoft hozhatja el a gamer monitorok új generációját



|

A redmondiak egy forradalmi technológián dolgoznak, ami nem csak a játékosoknak lehet hasznos, de ők örülhetnek neki a legjobban.

Hirdetés

A világ egyik legnagyobb és egy ideje már legértékesebb technológiai cégének is számító Microsoftnak számos dologban benne van a keze az asztali operációs rendszerektől az irodai- és szerverszolgáltatásokon át a videojátékokig, ha viszont kijelzőipari fejlesztésekről beszélünk, akkor valószínűleg keveseknek ugrana be a vállalat neve.

Márpedig a redmondi mérnököknek még arra is akad kapacitásuk, hogy ebben az irányba is tapogatózzanak, egy új szabadalmi bejegyzésük pedig arra utal, hogy egy rendkívül ígéretes megoldással álltak elő.

Elsőként a Windows Report hívta fel a figyelmet a nemrég publikált "pixel lumineszcencia digitális kijelző technológiához" néven futó fejlesztésre, amely lehetővé teszi a monitorokon megjelenő összes képpont fényerejének egyedileg történő szabályozását.

Hirdetés

A Microsoft ennek érdekében egy EM gate drivernek hívott eszközt használ, ez pedig ún. impulzusszélesség-modulált jelek segítségével befolyásolja az egyes pixelsorok fényességét.

A jelek leadása egyszerre vagy külön-külön is megtörténhet, a hosszuk pedig meghatározza az egyes képpontok fényerejét, míg az időzítésükkel a megjelenített színt is befolyásolni lehet. A pixelenkénti fényerő-beállítás azért nagy mutatvány, mert ezzel lehetővé válik, hogy a képernyő egyes pontjai sötétek maradjanak, míg más részek már világosak legyenek, ami látványos eredményt produkálhat például egy horrorjátékban vagy egy olyan jelenetben, amikor kilépünk a szabadba egy barlangból vagy egy sötétebb épületből.

Ez persze nemcsak a játékokban, hanem például a filmeknél is kapóra jöhet, a pixel lumineszcencia pedig a szabadalom alapján a színek pontosságát, a képfrissítési rátát és az energiafogyasztást is pozitívan befolyásolhatja. A nagy kérdés már csak az, hogy látjuk-e valaha is élesben a technológiát, avagy megmarad egy jól csengő elméletnek, mint ahogy az a bejegyzett koncepcióknál oly gyakran előfordul.

A jó hír, hogy a local dimming technológia révén már ma is elérhető a helyi fényerő-szabályozás, csak nem akkora pontossággal, mint a Microsoft képpont-szinten dolgozó megoldása.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.