Mivel szükségük van a másik fél vásárlóira is, fokozatosan nyit egymás felé az Xbox és a PlayStation, mindként irányba megindult a korábban exkluzív játékok áramlása (igaz a zöldek oldaláról gyorsabb ütemben és sokkal látványosabban), ugyanakkor továbbra is riválisok maradnak, ami például abban is testet ölt, hogy mind Phil Spencerék, mind Hiroki Totokiék azon fáradoznak, hogy a következő konzolgenerációban brutális hardverrel lépjenek színre. A Moore's Law is Dead értesülései szerint a Project Magnus kódnevet viselő Xbox valóságos fenevad lesz, de az Orion munkacímen ismert PlayStation 6-nak sem lesznek majd teljesítménybeli problémái.
A legújabb információk, amelyeket az imént említett YouTube-csatorna megszellőztetett, chiplet alapú felépítésről és 3 nm-es gyártástechnológiáról szólnak. A CPU oldalon legalább hat Zen 6-os, vagy annál frissebb mag dolgozik majd, míg a grafikus egység az RDNA 5 architektúrát használja 40-48 számítási egységgel és 3 GHz fölötti boost órajellel.
A PS6 memóriarendszere is szintet lép: 192 bites memóriabuszon keresztül akár 32 GT/s sebességű GDDR7 VRAM-mal operálhat, a korábbi 16 GB helyett immár 24 GB memóriával. A gép teljes energiaigénye - 160 wattos TBP mellett - alulmúlja a PS5-öt, amely játék közben gyakran átlépi a 200 wattot. Ez nemcsak halkabb és hűvösebb működést ígér, de egy új generációs konzolnál szokatlan módon az árcédulát is barátibbá teheti. A fókusz most ugyanis nem a presztízsen van, hanem az ár-érték arány. Az Xbox törekvése hasonló, ott 500-600 dollárról pletykálnak.
Teljesítményben a PlayStation 6 nem ismer kegyelmet: raszterizációban háromszorosan múlja felül elődjét, és a ray tracing területén még ennél is nagyobb előrelépést ígér. Ez azt jelenti, hogy akár a PS5-ös és PS4-es játékokat is képes lehet natívan 4K felbontásban, 120 fps mellett futtatni. Ha pedig hihetünk a szivárgásnak, 2027 közepén indulhat a gyártás, a boltok polcaira pedig ősszel vagy 2028 elején kerülhet a gép, nagyjából egy évvel az Project Magnus után. Ráadásul ha minden igaz, nem lesz egyedül, mivel vele párhuzamosa debütál a Sony teljes értékű (értsd: natívan futtatja a játékokat, nem streameli, mint a PlayStation Portal) kézi konzolja. A Canis kódnévvel illetett gép a hírek szerint egy négymagos Zen 6 processzorra épül, és 12-től 20 darabig terjedő RDNA 5 számítási egységgel rendelkezik, amelyek 1,6 és 2 GHz között működnek. Emellett helyet kaphat rajta egy MicroSD kártyahely és egy M.2 SSD bővítőhely is, így a felhasználóknak több lehetőségük lesz a tárhely bővítésére.
Fontos azonban megjegyezni, hogy ezek az adatok egy AMD-Sony prezentációból származnak még 2023-ból, így könnyen lehet, hogy azóta a specifikációk csiszolódtak vagy épp új irányt vettek. Például ha az AMD meggyőzte a Sonyt az asztali RDNA 5 lapkák - például az AT3 - beépítéséről, akkor a végeredmény akár a most vázoltaknál is erősebb lehet.