Noha a Microsoft látványosan nyit a rivális konzolok felé, esze ágában sincs elengedni a saját hardverét, sem az Xbox Series X|S konzolcsaládot, sem az AMD-vel közösen fejlesztett következő generáció gépet. Ezt támasztják alá a legfrissebb szivárgások is, amelyek szerint nem csak a PlayStation 6 végleges specifikációi készültek el, de a Magnus kódnéven futó új Xboxéi is. Ráadásul ezekből egyértelműen kiderül, hogy a nyers teljesítményt nézve a Microsoft konzolja lesz az ütősebb a kettő közül. A hírek forrása ezúttal is a NeoGAF fórum, ahol a jól ismert AMD-s bennfentes, KeplerL2 erősítette meg a Moore's Law is Dead YouTube-csatorna által megszellőztetett adatokat.
A leaker szerint a Sony új konzolja több ponton is hátrányban van a Microsofttal szemben: kevesebb CPU-maggal, alacsonyabb órajellel, kevesebb Compute Unittal és ROP-pal (Render Output Unit), valamint kisebb cache-sel és memória-sávszélességgel érkezik, mint az Xbox Magnus. Bár a különbségek nem drámaiak, mégis elegendők lehetnek ahhoz, hogy az Xbox minden játékban konstansan magasabb teljesítményt nyújtson - ellentétben a jelenlegi generációval, ahol a PS5 és az Xbox Series X gyakran fej-fej mellett halad. Tegyük hozzá, hogy a hardveres különbségek várhatóan abban az esetben ütköznek majd csak ki, ha a fejlesztők nem a PlayStation 6-ot tekintik célhardvernek, és nem ahhoz optimalizálják játékaikat.
A PS6-nak azonban lesz egy komoly ütőkártyája: mesterséges intelligencia terén hatalmas előrelépést hoz. A rendszer teljesítménye elérheti az 1200 TOPS-ot (trillion operations per second), ami négyszerese a PS5 Pro AI-feldolgozó erejének. Ez az erő nemcsak grafikai trükköket, hanem fejlettebb, valós idejű AI-megoldásokat is lehetővé tehet a játékokban.
A memóriamennyiség terén is látványos a fejlődés: a pletykák szerint a PlayStation 6 30 GB, a PlayStation kézi konzol 24 GB, míg az Xbox Magnus 36 GB RAM-mal érkezik. Ez hatalmas ugrás a PlayStation 5 és az Xbox Series X 16 GB-jához képest, és kifejezetten fontos lehet a ray tracing, valamint az AI-alapú technológiák jövőbeni térnyerése miatt.
Érdekesség, hogy a következő generációban megfordul a felállás, mivel a Microsoftnál egyelőre nem látszik, hogy készülne olcsóbb és/vagy hordozható verzió az új Xboxból. KeplerL2 szerint bár nem kizárt egy kisebb Magnus-modell, az eddigi dokumentációkban erre utaló jel nincs.
Noha a forrás korábban megbízhatónak bizonyult a konzolhardverekkel kapcsolatos előrejelzéseiben, mindezt érdemes fenntartásokkal kezelni. Az viszont biztos, hogy a Sony és a Microsoft egyaránt 2027-re célozza a következő generáció rajtját, így nem kell sokáig várni, hogy a hivatalos adatok is napvilágra kerüljenek.